Impulsamos la cultura y el talento en el ámbito operístico

FOTO: © A. Bofill – Fundació Òpera a Catalunya

L’òpera és un art que ha perdurat al llarg dels segles, transportant-nos a mons d’emoció, passió i drama, marcant la història de la humanitat mitjançant l’impuls cultural i el foment del talent artístic. Des de la Fundació Banc Sabadell col·laborem amb projectes d’entitats de referència que promouen la creació operística, ofereixen oportunitats a joves talents i apropen la cultura a diferents públics i al llarg del territori. Al Dia Mundial de l’Òpera en destaquem algunes:

• Concurs Mirna Lacambra per accedir al Curs de Professionalització de l’Escola d’Òpera de Sabadell: El concurs per a l’accés als cursos de l’Escola d’Òpera de Sabadell, es va crear el 1996, complint així amb la filosofia de la institució de recolzar i promocionar joves cantants. Aquesta iniciativa pretén preparar de manera exhaustiva els alumnes en tot allò que requereix una bona representació operística. D’aquesta manera, els alumnes seleccionats al Concurs actuaran al Teatre La Faràndula de Sabadell, previs assajos amb orquestra, en la mateixa producció que transcorre en paral·lel al “Cicle Òpera a Catalunya” a càrrec dels artistes professionals, i que aquest any serà l’obra de Romeu i Julieta.
  • Cicle Òpera a Catalunya de Fundació Òpera Catalunya: aquest Cicle permet que l’òpera arribi de manera descentralitzada al llarg del territori català, involucrant persones, instal·lacions, ciutats i comarques. La temporada 2023-2024 que va arrencar el passat 18 d’octubre representarà 4 propostes escèniques (Romeu i Julieta, Doña Francisquita, Manon Lescaut i Turandot) que es representaran a les ciutats de Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Manresa, Granollers, Reus, Girona , Vic, Tarragona, Lleida, Viladecans, Figueres, Barcelona i Cornellà de Llobregat.
  • Óh!Pera. Microòperes de nova creació de Fundació del Gran Teatre del Liceu (Barcelona): Òh!pera és un projecte impulsat pel Gran Teatre del Liceu en què es dissenyen tres òperes de petit format per ser presentades durant una mateixa vetllada. Un conjunt d’equips creatius joves, seleccionats amb la complicitat d’escoles de disseny de Barcelona, ​​treballen durant més d’un any per dissenyar aquestes òperes de gran energia, d‟uns 30 minuts de durada. Més a Liceu Plus: https://liceuplus.com/s/oh-pera
  • “Crescendo. Creamos ópera” de Fundación Amigos del Teatro Real (Madrid): Es tracta d’un programa de caràcter nacional que ofereix formació i oportunitats professionals a joves promeses dins l’àmbit de la creació operística, sota un compromís de foment d’un ecosistema artístic divers i inclusiu. El programa es basa en quatre nivells: formació artística i competències transversals, trobades amb cadascun dels professionals involucrats en la creació operística, sessions pràctiques vinculades a una de les produccions del Teatro Real i oportunitats laborals.
  • ÓPERA(ciónGar)CÍA de Teatro de la Maestranza (Sevilla): Es tracta de la nova proposta de Teatre de la Mestrança que busca acostar l’òpera a tots els públics, amb música en directe, instruments insòlits, entreteniment interactiu, en un ambient lúdic i educatiu. A través d’una trama detectivesca en què els músics multiinstrumentistes i pedagogs musicals de Vibra-Tó es transformen en dos intrèpids i esbojarrats detectius; juntament amb l’audiència, s’embarquen en la resolució d’un misteri de l’ÒPERA(ciónGar)CÍA.