L’Arxiu Històric Banc Sabadell (AHBS) es va constituir l’any 2005 per a preservar, gestionar i difondre el patrimoni històric generat per l’entitat des del seu origen com a Banc Sabadell el 1881.

L’ AHBS, gestionat per la Fundació Banc Sabadell, està dotat dels equipaments, recursos tècnics i humans propis d’un centre creat amb la voluntat de custodiar el fons documental del grup així com la documentació procedent de les entitats que el grup ha incorporat al llarg de la seva història.

Fons documental

L’ AHBS té un fons especialitzat en documentació bancària així com també, en menor mesura, en documentació societària i patrimonial. El fons és d’especial interès per a totes aquelles persones que vulguin conèixer i estudiar la història econòmica catalana i espanyola de finals del segle XIX i del segle XX.

Alguns d’aquests exemples, es presenten en la següent selecció:

Història Oral de Banc Sabadell

Publicacions de l’AHBS

Guia d’arxius històrics de la banca a Espanya, 2019.

Participació de l’Arxiu Històric Banc Sabadell (AHBS) en la publicació de la “Guía de archivos históricos de la banca en España”, edició resultant de les trobades del Grup de Treball del Projecte de Recuperació d’Arxius Històrics de la banca a Espanya, impulsat pel Banco de España, División de Archivos y Gestión Documental

archivohistorico@bancsabadell.com

Horari
De dilluns a dijous, de 09.30 a 14.00 hores.
Localització
Sector Industrial Llevant
Tramuntana, 34-40 Polinyà (Vallès Occidental)
T 649 612 212