‘La Kompanyia Lliure’ obre convocatòria per seleccionar actors

Durant aquest mes de desembre, el Teatre Lliure obre la convocatòria de selecció dels nous actors i actrius aspirants a formar part de la Kompanyia Lliure durant tres temporades. Fins al 30 de desembre, es podran enviar les sol·licituds per arribar a una primera selecció de 200 aspirants, als quals es convocarà particularment a una primera audició. L'objectiu és donar l'oportunitat a tots els actors que compleixin amb els requisits de formar part de la Kompanyia Lliure, formada per joves en procés de professionalització.

El procés de proves serà obert, selectiu i valorat per un màxim de nou professionals de l’escena catalana. Al gener, es realitzaran les audicions, els aspirants hauran de presentar davant el jurat un monòleg en català d’un màxim de tres minuts de durada. A partir d’aquí, i de la documentació aportada, s’efectuarà una primera selecció d’un màxim de 30 aspirants. Al febrer, els seleccionats rebran una formació durant tres setmanes consecutives per tornar a presentar els seus monòlegs i també noves propostes. I finalment, la primera setmana de mall, els 30 seleccionades realitzaran la seva última audició davant el jurat, de la qual sortiran els vuit actors que formaran part de la Kompanyia Lliure.

La Fundació Banc Sabadell donar suport a aquesta iniciativa per potenciar el talent dels més joves i la formació en sectors com la cultura. Apostar pel talent i les noves generacions són un dels eixos de la Fundació.