La Fundació reconeix la trajectòria de l’artista Perejaume i la galerista Mariana Draper en els Premis GAC 2017

Les galeries d’art a Catalunya lliuren, un any més, els Premis GAC 2017 amb l’objectiu de potenciar el paper difusor de les galeries d’art com a centres fonamentals del mercat artístic i de la promoció dels artistes. L’acte de lliurament es va celebrar aquest dimarts en el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) durant la X Nit del Galerisme.

Entre els guardons que es van concedir, es van lliurar els Premis Honorífics-Fundació Banc Sabadell a l’artista Perejaume i a la galerista Mariana Draper en reconeixement a la seva trajectòria i al seu paper en la difusió de l’art.

Més sobre el Premi Honorífic a l’artista Perejaume

Perejaume és reconegut com l’artista poeta, comença a exposar la seva obra pictòrica a mitjans dels anys setanta, però molt aviat introdueix altres recursos expressius com els textos, les fotografies o els vídeos. La natura és un eix temàtic recorrent a la seva obra perquè, segons l’autor, li obre la possibilitat d’interrogar-se sobre un ampli ventall de qüestions. És, a través de la natura, que estableix un ric diàleg entre la representació de les coses i les coses en sí mateixes, entre l’espai protegit del museu i el món que queda fora. Trenca els artificis de la tradició artística

Amb aquest guardó, l’artista passa a formar part del llistat de Premis Honorífics GAC formats per Antoni Tàpies (2010); Jaume Plensa (2011); Richard Hamilton (2012); Antoni Muntadas (2013), Alfons Borrell (2014), Susana Solano (2015) i Sean Scully (2016).

Més sobre el Premi Honorífic a la galerista Mariana Draper

Va fundar la seva pròpia galeria, la Sala Dalmau, amb el seu pare Francesc Draper, l’any 1979. Des de llavors, exposen periòdicament l’obra d’artistes contemporànies com Miguel Peña (Madrid, 1951), Jorge Gay (Zaragoza, 1950), Manolo Belzunce (Lorca, Murcia 1944), Jordi Amagat (Girona, Les Planes 1956) o Juan de Andrés (Arévalo, Uruguay 1941), entre d’altres. La Sala Dalmau es caracteritza per presentar l’obra de pintors que pertanyien a l’avantguarda històrica i a l’escola espanyola de Paris, sobretot la dels artistes que per motius polítics i socials eren poc coneguts al nostre país.