Inside/Outside, arrenca una nova edició del Festival PHOTOALICANTE

La IV edició del Festival Internacional de Fotografia contemporània PHOTOALICANTE aposta per la innovació i el desenvolupament de nous espais creatius buscant oferir noves experiències en el sector fotogràfic. Aquest any, el festival acull 17 exposicions, 11 intervencions urbanes, 6 tallers, 4 conferències i fins a 13 activitats.

El lema d’aquesta edició és Inside/Outside amb el qual es reflexiona sobre la relació de la fotografia en entorns públics i privats a través de les diferents interpretacions. D’aquesta manera, es poden veure diverses realitats que manifesten l’artista i l’entorn en què se subscriu, la qual cosa marca el principi de qualsevol procés creatiu.

Vicente Guill Fuster

La fotografia present a Alacant

El festival compta amb diferents seus on poder conèixer en profunditat proposades fotogràfiques a través de les activitats:

Exposicions destacades: José Maldonado en Galeria Aural; Carolina Diego ‘Ni sento, ni pateixo’ en Centre 14; Miguel Sebastián ‘Colors primaris’ en El Claustro; Club Fotogràfic d’Alacant al Centre Municipal de les Arts; ‘La creació del paisatge contemporani’ amb Mar Sáez-Vera i Victòria al Centre Cultural Les Cigarreras; i en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant, entre uns altres.

Intervencions urbanes destacades: Alberto de Pedro ‘Assegurada d’incendis’ en l’estació de Tram Plaza de Los Luceros; ‘Realment brau. Losing followers since forever’ en Les Cigarreras; o ‘Gens ocorre sense que hi hagi una raó per a això’ de María Platero.

Conferències: ‘Encreuament de camins entre la fotografia i la societat. Trobada entre artistes de diferents disciplines’ en el Museu de la Universitat d’Alacant; ‘Codis de valoració de la fotografia d’autor’ en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant.