Dades que transformen el món, Londres acull l’exposició ‘Big Bang Data’

Després del seu pas per Barcelona, Madrid i Buenos Aires, arriba a Londres l’exposició Big Bang Data. Amb més de 125.000 visitants, aquesta mostra explora com el món datafied ens afecta a tots a través de l’obra d’artistes, dissenyadors, innovadors i pensadors. Fins al 28 de febrer de 2016, el Somerset House de Londres acull aquesta edició en la qual es podran veure noves obres de diversos artistes internacionals com per exemple Ryoji Ikeda, James Bridle o Franco Mattes, entre uns altres.

“apostar per la innovació tecnològica és clau per seguir avançant en sectors bàsics com l’educació, la ciència o la cultura”

Tots els artistes que exposen les seves obres tenen un objectiu en comú: intentar aconseguir endevinar com les dades s’han convertit en un pilar fonamental en els nostres temps. De fet, cada dia vam crear 2,5 trilions de bytes de dades. Tots generem dades, des de dispositius mòbils, a través de sensors, de les xarxes socials, de fotografies, de vídeos digitals, mitjançant transaccions de compra i fins i tot a través de senyals del GPS. Aquesta exposició mostra com cada vegada és més fàcil emmagatzemar i processar major quantitat de dades.

La Fundació Banc Sabadell col·labora en aquesta exposició per recolzar la ciència i la tecnologia, segons afirma el seu president Miquel Molinsés un projecte que s’endinsa en el fenomen de l’explosió de dades, alguna cosa que en els últims anys està canviant la nostra societat, i per això, apostar per la innovació tecnològica és clau per seguir avançant en sectors bàsics com l’educació, la ciència o la cultura“.