Més de 400 joves han participat a la Transpirenaica Social Solidaria

Després de 42 etapes, des del cap Híguer a Cap de Creus, dedicades als drets humans, la Transpirenaica Social Solidaria tanca la seva sisena edició amb la participació de més de 400 joves de 29 nacionalitats en risc d’exclusió.

Es tracta d’un projecte educatiu d’integració i sensibilització per a la inclusió social que transcorre al Pirineu durant 800 km en 42 dies. A través dels valors de la muntanya, s’aconsegueix crear sinergies entre tots els participants afavorint la cohesió social entre tots. El repte és formar i impulsar el talent d’aquests joves.

Amb aquesta experiència, joves, educadors, professionals i entitats podran obrir la seva mirada a altres realitats i desenvolupar valors com la companyonia, la superació, l’esforç, el treball en equip o el lideratge mentre gaudeixen d’una experiència inoblidable. Encara que la marxa dura 42 dies, solament 8 han realitzat tota la travessia. La majoria dels joves participants i voluntaris gaudissin d’una setmana completa de travessia i uns altres caminaran durant dues, tres o quatre dies.