La Fundació inaugura a Sevilla l’exposició ‘Salto de página. El libro de artista en el siglo XXI’

En l’exposició es pot veure un important fons editorial que la Fundació i la Col·lecció d’Art Banc Sabadell han anat reunint des de 2010, amb la creació d’ArtsLibris, la fira internacional del llibre d’artista i les edicions contemporànies, gràcies al premi ArtsLibris-Fundació Banc Sabadell que té com a objectiu adquirir les publicacions premiada. A més, ‘Salto de página’ mostra també obres produïdes en aquesta última dècada, especialment dels últims cinc anys amb nombrosos creadors joves a través de publicacions autoeditadas amb ajuda de la tecnologia digital.

‘Salto de página’ es divideix en quatre àmbits temàtics compostos per llibres i publicacions d’artistes internacionals: la bibliofília contemporània, la poètica del llibre objecte, el llibre d’artista i el fotollibre. Andy Warhol, Lawrence Weiner , Jaume Plensa, José Pedro Croft o Pablo Palazuelo dialoguen amb el treball de nombrosos creadors joves com Cristina de Middel, Ricardo Cases o Simona Rota. Però també una part important de l’exposició són obres de creadors andalusos com Miguel Trillo, Rogelio López Cuenca, Guillermo Pérez Villalta o Eugenio Ampudia.

La inauguració de la mostra va tenir lloc aquest dimecres 27 d’abril y va comptar amb la participació dels col·laboradors que han fet possible aquesta exposició itinerant: la Fundació Banc Sabadell, la Col·lecció d’Art Banc Sabadell, la Fundació José Manuel Lara, ‘Institut de la Cultura i les Arts de Sevilla (ICAS) i la Fira del Llibre de Sevilla.
inauguracion-saltopagina-sevilla-2

D’esquerra a dreta: Esperanza Alcaide, presidenta de l’Associació de la Fira del Llibre; Antonio Muñoz, regidor de Cultura a l’Ajuntament de Sevilla; Rocío Santa Cruz, comissària de l’exposició; Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell; Ana Gavín, directora de la Fundació José Manuel Lara; Javier López, director Fira del Llibre de Sevilla.

inauguracion-saltopagina-sevilla-4Què és un llibre d’artista i un fotollibre?

Un llibre d’artista normalment té un format de llibre més convencional de baix cost de producció, solen ser autoedicions dels propis artistes que en molts casos fins i tot s’arriben a convertir en editors d’altres artistes. Alguns dels autors més reconeguts són Andy Warhol, Lawrence Weiner o Equip Crónica, entre d’altres.

Per la seva banda, el fotollibre es compon d’imatges que creen un relat. En els últims anys aquest gènere ha viscut un gran auge gràcies als programes de maquetació així com la impressió digital. Cada vegada hi ha més publicacions i artistes que s’autoeditan en aquest format, entre ells nombrosos fotògrafs i joves creadors, autors destacats com per exemple: Yamamoto Masao, Cristina de Middel, Ricardo Casis o Miguel Trillo.

Fira del Llibre, jornades de poesia amb la Fundació

La Fira del Llibre de Sevilla torna a la Plaça Nova de Sevilla, fins al 8 de maig, amb diverses activitats com a signatures d’exemplars, exposicions, presentacions, col·loquis i lliuraments de premis literaris. Una de les propostes literàries destacades és la trobada ‘Poesia a la xarxa’, que se celebrarà el 3 i 4 de maig i que compta amb la col·laboració principal de la Fundació Banc Sabadell. El 3 de maig, se celebrarà un recital del poeta i cantautor Marwan, i el 4, tindrà lloc una taula rodona de joves poetes que han publicat i s’han fet populars a través de les xarxes socials com per exemple All, Victoria Ash, Rubén de la Creu i Carmen Camacho.