Coneix els 10 projectes finalistes de ‘10×10 Innovación en Cultura PÚBLICA 17’

La Fundació Contemporània organitza la setena edició de Pública 17| Encuentros Internacionales de Gestión Cultural en el Círculo de Bellas Artes de Madrid aquest dijous 26 i divendres 27 de gener. Es tracta d’una trobada de professionals de la cultura de tota Espanya en la qual s’intercanvien idees i experiències a través d’un programa que inclou més de 60 activitats com per exemple presentacions, diàlegs, debats participatius, tallers, assessorament i networking.

Un any més, la Fundació Banc Sabadell col·labora en les jornades de 10×10 Innovación en Cultura on s’ofereix als responsables dels 10 projectes més innovadors un programa de formació, networking, assessorament sobre els seus projectes, coaching, la presentació pública de les seves propostes i una ajuda econòmica per a la seva engegada.

publica17-imagen-archivo

Coneix més sobre els  10 projectes finalistes

Aquests són els projectes seleccionats:

The wrong: la seva missió és crear, incentivar i promoure l’art digital contemporani positiu cap a un públic més ampli a través d’un esdeveniment biennal que reuneix el millor art seleccionat pels millors, mentre integra als joves talents internacionals de l’emocionant escena de creació digital artística actual.

Pares Sueltos: és un projecte de dansa inclusiva on es realitzen tallers i peces coreogràfiques amb grups mixts de persones amb i sense diversitat funcional amb l’objectiu d’acostar la cultura a tots els públics. Per això, Parells Solts planteja activitats inclusives des del seu disseny, buscant espais que siguin accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i utilitzant estratègies de comunicació com la llengua de signes.

–Mediación en ruta: és una estació de mediació ambulant que promou la itinerància de projectes educatius entre institucions i altres comunitats. En forma de diferents dispositius lúdics dissenyats en principi per als diferents projectes culturals, l’estació de mediació en ruta recull, mescla, reactiva i reconstrueix nous projectes culturals a través de l’educació i el joc.

Hybrid -Festival de espacios de arte alternativos: és un festival urbà multiseu que reivindica el valor dels espais d’art híbrids, aquells que aposten per un format més transversal on l’art conviu amb altres disciplines. Hybrid vol donar visibilitat als espais que aposten per nou formats i busquen noves vies per exhibir art.

Contexto teatral: aquesta web es va crear per qui necessiti trobar un text que portar a un escenari, per a actors i directors trobin als dramaturgs que han escrit text que encaixen amb el que caminen buscant.

Myplayz: és una comunitat per crear i compartir experiències culturals en espais privats. Posa en contacte Amfitrions, (persones que volen obrir la seva casa a la cultura), amb Artistes (que volen actuar en espais únics i singulars) i Convidats (que acudeixen a les activitats comprant les seves reserves). En definitiva, una comunitat que gaudeix d’experiències culturals exclusives en espais privats i secrets.

Música en Segura: és un festival de Segura de la Serra (Jaén) multievento que inclourà 14 concerts, activitats per a escolars, un tast de vi i altres activitats paral·leles amb músics internacionals. L’objectiu és crear nous públics en un hàbitat rural molt allunyat del circuit urbà, impulsar l’educació musical per a nens i joves rurals i posicionar la Serra de Segura com a destinació cultural.

Directed by Women BCN MAD: és un projecte autogestionat i sense ànim de lucre que celebrarà en 2017 la seva tercera edició. Aquestes jornades de cinema dirigit per dones neixen de l’obstinació de quatre professionals del cinema i de la gestió cultural per sumar les seves forces per incloure a Espanya dins de la xarxa del moviment internacional Directed by Women, una acció social dedicada a la reivindicació de la presència de la dona al cinema durant el mes de setembre.

Tuerkin Fila 1: ofereix un model de gestió basat en les Metodologies Àgils, adaptat a les necessitats particulars de teatres i espai culturals així com a la pròpia producció d’espectacles i gires de companyies i l’aplicació de les quals permet una coordinació minuciosa de tots els professionals involucrats en un projecte, amb la constant visualització del progrés de l’estat del projecte per part del Gerent de l’organització.

La Nevera de Lavapiés: té com a objectiu construir els discursos culturals i socials del barri madrileny de Lavapiés a través de la intervenció artística amb la convicció que la pràctica artística (ensenyament i producció) té la capacitat de reflectir situacions soci-culturals del context en el qual està inscrita, visibilizarlas i repensar-les.