Cinc projectes creadors de cultura premiats per la Fundació Banc Sabadell

Creativitat, nous formats i innovació. Aquests són part dels ingredients dels projectes finalistes que van exposar les seves propostes en la sisena edició de Pública 16 10×10 Innovación en Cultura, organitzat per la Fundación Contemporánea i amb el suport principal de la Fundació Banc Sabadell. Es tracta d’una trobada i intercanvi d’experiència per a tots els professionals de la cultura, on a través del format 10×10 Innovación en Cultura, es dóna suport a aquelles idees més innovadores oferint assessorament, tallers, networking i visibilitat.

Els cinc projectes guanyadors van ser: EMA Festival, una proposta per adequar el llenguatge musical a l’entorn a través de nous formats, nous espais i nous mitjans de difusió, tal com va destacar Celia Zaragoza, gestora cultural, “es tracta d’un festival per a gent del nostre temps, volem apropar la música a tots els públics”.

EMA FESTIVAL - Publica 16

Creador.es, són residències teatrals destinades a la creació dramatúrgica i a l’intercanvi a través de trobada amb i entre creadors espanyols i iberoamericans, o el que és el mateix, un projecte que lluita per “estar units per crear processos”, va explicar Gabriel Ochoa, director artístic.

CREADOR.ES - Publica 16

Un altre dels guanyadors va ser DaLaNota, un projecte pedagògic que promou la creativitat i sensibilitat a través de l’aprenentatge de la música per “complementar el sistema educatiu promovent l’interès per la cultura en famílies sense recursos”, va explicar Beatriz Pedro-Viejo, coordinadora acadèmica.

DALANOTA - Publica 16

El Festival Russafa Escénica es va portar un altre dels premis per la seva labor en la fusió d’Arts Escèniques amb Arts Plàstiques, segons va destacar María José Mora, directora de producció, es tracta d’un festival “amb segell de qualitat en el qual set produccions estan ja en teatres valencians”.

RUSSAFA - Publica 16

I finalment, Pedro Herranz, va presentar Un Pedregal sin Oportunidades, un projecte cultural que lluita per la despoblació d’aquesta petita localitat de la província de Guadalajara, amb amb prou feines 84 habitants. Combatre la despoblació amb cultura és el seu objectiu a través de museus a l’aire lliure, residències per a joves talents, cursos, tallers, festivals…

PEDREGAL - Publica 16