Actualitat

Agenda cap de setmana 21 de setembre: art, exposicions, fotografia, literatura… propostes culturals per aquest cap de setmana

-‘Abrir la mente para imaginar’ és el lema d’aquesta XIII edició de l’Hi ha Festival Segòvia, que se celebrarà fins al 23 de setembre, i en el qual s’abordaran temes d’àmbit cultural com la literatura, art, cinema i arquitectura, però també debats sobre Europa, la convivència i la comprensió en qüestions de gènere i salut, entre altres assumptes. Es pot consultar tota la programación fent clic aquí.

-Fins al 2 d’octubre, es pot visitar l’exposició Art<35 a la Sala Parés de Barcelona. Es tracta d’una mostra que recull el treball de 10 joves artistes finalistes del concurs, que recolzem des de la Fundació Banc Sabadell, per fomentar i reconèixer el talent d’artistes menors de 35 anys i donar a conèixer els seus treballs.

L‘Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull dos noves exposicions molt recomanables, ‘Annette Messager. Púdico – Público’, una mostra que reuneix obres de l’artista que utilitza objectes quotidians que tradicionalment han estat considerats de poc valor li permet trastocar els seus usos i els sentiments que s’associen. Fins el 4 de novembre.

-El Museo de Bellas Artes de Asturias acull ‘Trazos de la palabra: viñetas de Revista de Occidente’, una exposició que reuneix els dibuixos originals i obres de grans artistes que van servir per il·lustrar alguna de les portades.

-La Fundació Foto Colectania acull la nova exposició ‘Saul Leiter: In search of Beauty’, que reuneix 130 fotografies en color i blanc i negre on es mostra totes les facetes de Leiter incloent les seves imatges més icòniques. Leiter va fotografiar els carrers de Nova York durant sis dècades des d’una perspectiva intimista. Es podrà visitar fins el 21 de’octubre.

-‘La llum negra’, una exposició que tractasobre la influència que les diferents tradicions secretes han exercit en l’art contemporani des dels anys cinquanta fins a l’actualitat. Fins al 21 d’octubre es pot visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Fins el 14 d’octubre se celebra la X edició de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs Palafrugell, Girona. Es podran visitar fins a 11 exposicions repartides per diferents espais de la ciutat, així com un extens programa d’activitats paral·leles.