Agenda cap de setmana 15 de setembre: art, fotografia i teatre

Aquest cap de setmana l’art contemporani es converteixen en el epicentre de Madrid amb la vuitena edició d’Apertura Madrid Gallery Weekend en la qual participen 46 galeries, més de 60 artistes i 14 centres d’art inauguren la temporada amb una programació especial oberta a tots els públics.

Aquests dies també arrenca el Hay Festival de Segòvia, un espaci dedicat a la literatura a través d’una programació que reuneix xerrades, debats, conferèncias, tallers, exposicions…

Un altre de les estrenas per aquest cap de setmana és la nova funció dels integrants de la Kompanyia Lliure, que es tornen a pujar a l’escenari del Teatre Lliure amb ‘Nit de reis (o el que volguis)’ de William Shakespeare, versió i direcció de Pau Carrió. Es podrà veure fins el 8 d’octubre en el teatre de Gràcia.

Altres de les propostes culturals per aquest cap de setmana estan a Barcelona i València:

Art<35 BS 2017 a la Sala Parés de Barcelona en la qual deu joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves obres després de guanyar el concurs convocat per la Facultat de Belles Arts de l’Universitat de Barcelona amb la col·laboració de la Fundació.

-‘Weegee by Weegee’ en Fundació Foto Colectania mostra el treball del cronista de la Nova York dels anys 30 i 40.

-‘L’eclosió de l’abstracció’a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) que reuneix a prop de 150 obres de la col·lecció amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins l’actualitat.