81 pianistes participen en el 63è Concurs Internacional de Música Maria Canals

Barcelona torna a convertir-se, en un any més, a la capital mundial del piano gràcies al Concurs Internacional de Música Maria Canals, en el qual participen 81 pianistes de 31 nacionalitats d’entre 18 i 30 anys. Fins al 7 d’abril, hauran de superar fins a 4 proves eliminatòries que se celebren en el Palau de la Música Catalana. La gran final, que compta amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, se celebrarà el proper 6 d’abril a les 20h. Els 3 finalistes tocaran acompanyats de l’Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) i el públic podrà escollir al seu finalista preferit.

Al llarg de la setmana, el concurs organitza diferents activitats per acostar la cultura al carrer com per exemple l’acció ‘Tu hi toques?’ amb la qual es distribueixen pianos de cua en diferents punts de la ciutat de Barcelona amb l’objectiu de reivindicar la pràctica musical universal i convidar al fet que qualsevol persona pugui tocar el piano i compartir-ho a les xarxes socials sota el hashtag #johitoco.

Més sobre el Concurs

El Concurs, fundat a 1954, s’ha convertit en una cita anual de referència en l’escenari internacional del piano sent el degà dels concursos musicals a Espanya. Maria Canals i el seu marit Rossend Llates van ser els creadors del certamen, al seu moment, van comptar amb la col·laboració de diverses persones i famílies de la societat civil de la ciutat de Barcelona.

A l’any 1958, el Concurs va passar a formar part de la Federació Mundial de Concursos i actualment és el certamen amb més projecció internacional i amb més prestigi del món.