70 galeries de tot el món participen en el Swab Barcelona

Fins al diumenge 1 d’octubre, Swab Barcelona, la fira internacional d’art contemporani, reuneix més de 80 artistes i 70 galeries de tot el món per mostrar el més representatiu de l’escena artístic contemporània. Entre les novetats d’aquesta desena edició destaca un stand comestible, la participació inèdita de Brasil o un comitè internacional de selecció renovat. A més, aquest any pren protagonisme l’independent com per exemple espais autogestionats com La Trastera, que va néixer en un garatge d’una casa de Segur de Calafell.

Swab Barcelona es converteix en punt de trobada per descobrir les propostes artístiques més innovadores i conèixer als artistes locals i internacionals de totes les disciplines, així com a artistes consolidats com per exemple Carlos Pazos, Joan Fontcuberta, James Rielly o Laura Bruce.

Paulo Licona Minicrisis, 2017 Galería SGR, Bogotá Programa general

Premi Fundació Banc Sabadell a la Millor Galeria d’Art Contemporani

Es tracta d’un reconeixement a la millor Galeria de Swab Barcelona, un premi que consisteix en l’adquisició per a la Fundació de l’obra de la galeria premiada. Un jurat compost per col·leccionistes, directors de centres artístics i presidit per Miquel Molins, president de la Fundació. El guanyador d’aquesta edició és la Galeria Sicart, Solo show Antònia del Rio.