#YoCreoTalento – ‘Beques de tecnologia dron’ amb HEMAV i ‘Premi a joves violoncel·listes’ amb la Fundació Pau Casals

Beques de tecnologia dron amb  HEMAV Foundation

Aquest any ens unim a HEMAV Foundation col·laborant amb el programa de beques Hemav Scholarship. Es tracta de dues beques a estudiants universitaris d’enginyeria aeronàutica de la UPC de Castelldefels que treballaran en el desenvolupament de projectes tecnològic-socials mitjançant tecnologia dron. L’objectiu d’aquestes beques és donar resposta a la imminent demanda de personal altament especialitzat en aquesta tecnologia.

Los proyectos seleccionados para este programa son FRIDA y LOCUST. El proyecto FRIDA se crea con la finalidad de colaborar con Proactiva Open Arms, consiste en el desarrollo de un dron de búsqueda extensiva para la detección de personas a la deriva en el Mar Mediterráneo. El dron será capaz de detectar embarcaciones mediante el uso de sensores térmicos y enviará instantáneamente la información al barco base para poder tomar decisiones de actuación. El proyecto LOCUST, en colaboración con la FAO y el CSIC, desarrolla una metodología dron que permite sobrevolar zonas en búsqueda de langostas en fases para facilitar la identificación y control de focos de plagas.

Els projectes seleccionats per a aquest programa són FRIDA i LOCUST. El projecte FRIDA es crea amb la finalitat de col·laborar amb Proactiva OpenArms, consisteix en el desenvolupament d’un dron de cerca extensiva per a la detecció de persones a la deriva en el Mar Mediterrani. El dron serà capaç de detectar embarcacions mitjançant l’ús de sensors tèrmics i enviarà instantàniament la informació al vaixell basi per poder prendre decisions d’actuació. El projecte LOCUST, en col·laboració amb la FAO i el CSIC, desenvolupa una metodologia dron que permet sobrevolar zones en cerca de llagostes en fases per facilitar la identificació i control de focus de plagues.

Premi a joves violoncel·listes

La Fundació Pau Casals atorga el Premi Internacional Pau Casals per a joves violoncel·listes amb l’objectiu d’ajudar-los en la seva formació i perfeccionament tècnic i artístic. Es tracta d’un guardó dirigit a estudiants de grau superior de violoncel o els que ho tinguin aprovat nascuts després del 31 de desembre de 1996.

El termini de la convocatòria està oberta fins al 6 de juliol de 2018.