#YoCreoTalento – ‘Artistem Sónar Campus’, cas d’èxit del programa B-Value i ‘Transpirenaica Social Solidaria’, marxa per la inclusió

CAS D’ÈXIT #BValueTransforma, PROGRAMA D’INNOVACIÓ SOCIAL

‘#Artistem Sónar Campus’, va ser un dels projectes finalistes de la primera edició de B-Value, el programa d’innovació social que impulsem juntament amb la Fundació Ship2B, dirigit a entitats socials de tota Espanya amb l’objectiu d’oferir-los eines suficients perquè facin sostenibles i viables els seus projectes. Un exemple de cas d’èxit després del seu pas pel programa, ja que ha fet realitat la idea.

Anna Blázquez, responsable del departament d’Acció Digital (Projectes d’Innovació Social Digital) de la Fundació Pere Tarrés i creadora de ‘Artistem’ ens explica el seu pas per B-Value…
Què t’ha aportat participar en B-Value? El fet que ens considerin persones emprenedores i ens exigeixin el mateix rigor i qualitat que als participants d’altres programes, comporta un reconeixement a les entitats del tercer sector i al seu compromís social. Aquest principi bàsic de B-Value em va donar l’oportunitat de treballar juntament amb grans persones que em van acompanyar i van aconsellar al llarg de tot el procés.
Aprens sobre el desenvolupament d’un projecte no només a través de formacions sinó, a partir de l’engegada del teu propi. Panses per diferents fases que van des de l’eufòria al desencantament. Es remouen creences, hi ha canvis de perspectives i finalment, creixement professional.
Què és #Artistem Sónar Campus? És el primer campus d’estiu en innovació tecnològica i artística per a joves entre 14 i 17 anys i que sorgeix a partir de la col·laboració entre Sónar (referent en la música avançada, creativitat i tecnologia) i la Fundació Pere Tarrés (millor educació en el temps de lleure). El Campus busca com a objectiu oferir als joves dues setmanes intensives (independent entre elles) on descobriran noves professions de futur, construiran entorns interactius i experimentaran amb la tecnologia aplicada a la música electrònica i les arts visuals. Es tracta d’una oportunitat única on els professionals de l’art i la música avançada que han passat pel festival Sónar acompanyaran als joves en el seu procés d’aprenentatge, mitjançant xerrades motivacionals i workshops.
Com valores que entitats com a Fundació Banc Sabadell i Ship2b impulsin projectes com a B-Value? Crec que és un reconeixement a la professionalització de les entitats del tercer sector. Potser perquè venim d’un passat caritatiu i un model de finançament mitjançant donacions i subvencions, es necessita més que mai una empenta cap a un canvi de mentalitat i projecció. Ser conscient de la necessitat de descriure el projecte dins d’un model de negoci, amb finalitats socials, és molt important per a la seva possible sostenibilitat i continuïtat en el temps. Moltes vegades estem tan en contacte amb la realitat i les necessitats socials que ens oblidem que darrere es necessita d’una bona estructura.

#PorLaInclusiónTSS18 AMB LA TRANSPIRENAICA SOCIAL SOLIDARIA

Aquest any caminarem per la inclusió social amb la Transpirenaica Social Solidaria (TSS), en la qual participaran més de 300 joves i 200 voluntaris recorrent 800 km en 42 dies, del 14 de juny al 27 de juliol, des de Cap d’Higuer (País Basc) fins a Cap de Creus (Catalunya).

Un repte de transformació social a la muntanya que recolzem per oferir una oportunitat a joves que durant aquesta travessia caminen acompanyats de voluntaris corporatius. Una experiència en la qual joves, educadors, professionals i entitats coneixen altres realitats i desenvolupen valors com la companyonia, la superació, l’esforç o el treball en equip.
Tu també pots caminar unint-te a la campanya de crowdfunding que la Transpirenaica ha posat en marxa.