#YoCreoTalento “Donar suport a projectes com aquest fomenta al fet que les persones pensin”, dreamer Imagine Express 2019

Aquest any tres estudiants de la Universidad de Sevilla, de tan sols 18 anys, es pujaran al tren del Imagine Express 2019 del 22 al 25 de febrer becats per la Fundació per a participar en la sisena edició d’aquest programa amb l’objectiu de desenvolupar solucions tecnològiques amb ajuda de mentors. Els dreamers d’aquesta edició han estat seleccionats després de guanyar el repte AERTEC Solutions Challenge, un programa dissenyat per a identificar i captar el talent de joves universitaris.

Hem parlat amb ells perquè ens comptin les seves primeres sensacions a un mes de pujar-se al tren…
Què esperes d’Imagine Express 2019?

Rafael Barroso: Sincerament no sé exactament que esperar. En dir-me que viatjaré en un tren ple de joves amb idees, em dóna ànim per a saber quines coses em trobaré i al seu torn treu la meva part competitiva de fer el meu projecte el millor.

Cayetana Lloris: Prefereixo no anar amb una idea preconcebuda i gaudir de l’experiència al màxim. L’única cosa que penso que serà molt bonic és veure com la nostra idea va cobrant forma fins a convertir-se en un projecte real. I per descomptat em fa molta il·lusió la idea d’estar en tants llocs en tan poc temps.

Daniel Martínez: Un gran viatge lligat a una nova aventura inoblidable al costat dels meus amics/companys i als altres passatgers en el qual a part de treballar en el nostre projecte podem gaudir de la pròpia experiència que serà alguna cosa que ens marqui i ens influeixi per a millorar cada vegada més.

Què ha suposat participar en aquest repte AERTEC-Imagine?

Rafael: Personalment ha suposat una primera presa de contacte amb una prova una mica més competitiva del que estem acostumats.

Cayetana: Ha estat una gran oportunitat. Al principi vaig pensar a participar per l’experiència, per la qual cosa podria aprendre. I conforme passava el temps em vaig anar trobant cada vegada més a gust amb el meu equip. Encara que no és tant l’esdeveniment en si com el que està per venir el que em manté en suspens aquests dies.
Daniel: Una experiència única i incomparable, que, a més sabent que sent possible que no es torni a donar una experiència igual, fa que s’hagi gaudit amb molta més intensitat, no només pel propi fet de l’adrenalina generada per la pressió de la competició en si, si no pel fet d’haver servit a més de forma enriquidora a nivell personal i per la sort de conèixer gent increïble.

Com valores que entitat com la Fundació Banc Sabadell donin suport a aquestes iniciatives?

Rafael: Se aprecia mucho el que entidades de este calibre apoyen proyectos y retos de este estilo ya que motiva en este caso a los alumnos a participar y digamos que “hace más seria” la competición.

S’aprecia molt el que entitats d’aquest calibre donin suport a projectes i reptes d’aquest estil ja que motiva en aquest cas als alumnes a participar i diguem que “fa més seriosa” la competició.
Cayetana: Considero una bona inversió tots els diners que sigui destinat a la investigació i la innovació. Donar suport a projectes com aquest fomenta al fet que les persones pensin. Normalment el que no pot parar de formular idees eixelebrades és que després no podrien desenvolupar-se però, i si hi hagués algú que les dóna suport i t’ajuda a desenvolupar-les?
Daniel: Sincerament em sembla molt positiu que es donin suport a aquest tipus de projectes, sent una gran forma de fer escoltar les idees noves de joves com jo i els meus companys, donant-nos una gran oportunitat de fer-nos presents a tots per igual.