#YoCreoTalento – 5 projectes per reinventar la Música Clàssica amb la Escuela de Música Reina Sofía

21 alumnes de la Escuela de Música Reina Sofía han participat en la segona edició del ‘Programa de Innovación y Emprendimiento en la Música Clásica’ que impulsem. En total s’han creat cinc projectes amb l’objectiu de reinventar la clàssica i acostar-la a tots els públics. Aquests són els cincos projectes:

‘Music-in’, projecte d’educació musical en col·legis amb realitat virtual. Amb la col·laboració d’una start-up barcelonina especialitzada en aquesta tecnologia, els alumnes van gravar amb càmeres 360º un assaig d’un quintet de vents i van editar un vídeo didàctic de 8 minuts. Ho van portar a un col·legi perquè els alumnes ho visionessin a través de les ulleres de realitat virtual.

‘Sens’, experiència multisensorial per descobrir la música clàssica. Els alumnes han dissenyat un esdeveniment per a grups reduïts de 12 persones per oferir-los una experiència diferent: ulls tapats, olors, sabors… per despertar els sentits per després gaudir d’un concert d’una altra manera.

‘Feeling the bits’, concert a l’Espai Fundación Telefónica dirigit a un públic jove, amb una orquestra de 14 músics (12 de l’Escola i 2 convidats). Van introduir cada obra amb una breu presentació, lectura de textos i projecció d’imatges relacionades amb les obres.

‘SonArte’, cicle de 8 tallers musicals per a nens amb autisme i Síndrome de Down en un col·legi d’educació especial per treballar el desenvolupament de la comunicació emocional d’aquests nens.

‘Just Music’, concert al carrer amb motiu del Dia Internacional de la Música, aquest dijous 21 de juny amb l’objectiu d’atreure nous públics a la música clàssica. Se celebrarà a la plaça de Ramales a Madrid i part del concert es podrà seguir en directe en Facebook.