Veure per entendre el fotoperiodisme… arriba a Barcelona el World Press Photo 16

Un any més, la Fundació Photographic Social Vision porta a Barcelona, amb el suport de la Fundació Banc Sabadell, el millor del fotoperiodisme amb el concurs internacional World Press Photo, una exposició que es podrà visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Una mostra que obrirà el debat sobre el valor i els reptes del fotoperiodisme.

A més de les fotografies s’exhibeixen els premis del Concurs Multimèdia, ampliant així els continguts gràcies a les entrevistes amb els guanyadors, membres del jurat i una projecció en obert dels llargmetratges guanyadors.
© Sergey Ponomarev - Reporting Europe's Refugee Crisis

© Sergey Ponomarev – Reporting Europe’s Refugee Crisis

Entre les novetats d’aquesta edició destaquen: : la participació en l’acte de Lars Boering, director de la fundació holandesa World Press Photo, en l’acte inaugural (dimecres 10 de novembre a les 19h); i la projecció dels treballs guanyadors en la categoria format llarg del Concurs Multimèdia, que es veuran en una sessió oberta amb la presència dels guanyadors del segon premi José Bautista i Mikel Aristregi.

Activitats paral·leles

Barcelona destaca de la resta de ciutats que presenten World Press Photo pel treball de Photographic Social Vision per aprofundir els continguts de l’exposició amb activitats paral·leles i convertir-la en una experiència augmentada que generi debat al voltant del sector fotogràfic, i aprofundir en les temàtiques i projectes guanyadors del concurs de fotoperiodisme més important del món. Activitats com per exemple:
Visites guiades: tots els dimecres a les 18:30h s’ofereix la possibilitat visitar l’exposició de la mà d’un expert en anàlisi fotogràfica.
Taller ‘Mons mòbils’: el divendres 18 de novembre de 12 a 14h, per aprofundir en la temàtica de la imatge guanyadora de Warren Richardson sobre el fenomen migratori de la crisi de refugiats. Amb aquest taller es proposa reflexionar sobre la mediatització massiva que ha fet la premsa gràfica d’aquesta crisi i s’analitzaran com s’han comunicat aquests successos des dels mitjans diaris i reportatges en profunditat.
-‘A solas’ amb World Press Photo: visites guiades a porta tancada per a empreses i entitats, per a grups de 10 a 40 persones.
Classe magistral amb Mikel Aristregi i José Bautista: dimecres 23 de novembre de 12 a 14h. S’analitzaran els aspectes tècnics (fotografies, vídeo, so i música), conceptuals i narratius de l’obra; i s’abordarà la importància de la col·laboració artística en favor de l’excel·lència i qualitat així com la metodologia de treball.
Projecció de llargmetratges guanyadors: dimecres 23 de novembre a les 19h. Sessió de projecció dels audiovisuals guanyadors en la categoria llargmetratge de el Concurs Multimèdia: The Surrender (primer premi) sobre la història del sud-coreà Stephen Kim, qui va emigrar a Estats Units de nen i va ser acusat d’espionatge en 2010 per filtrar informació classificada; i Break In (segon premi) documental sobre la vida de Pich, un nen camboyano d’11 anys addicte a la cua i el meth, que va acabar ingressant en un centre de rehabilitació de l’ONG Our Home, d’on es va escapar un any després; i A Year in Space (tercer premi), sobre l’experiència de l’astronauta Scott Kelly que va estar el rècord d’un any en una estació espacial, com a part de l’ambiciós projecte per demostrar si el gran somni humà de viatjar a Mart és possible.