‘Ésser plural. Jo sóc els altres, els altres són jo’, aborda la condició humana en l’era de la hiperconnexió

La Fundació Joan Miró acull el nou cicle d’exposicions ‘Un peu a fora. Expedicions i diàspores’ a l’Espai 13 fins setembre de 2017, amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell. El programa proposa reflexionar sobre qüestions de pertinença, continuïtat i ruptura del model establert en l’escena artística de Barcelona.

Aquesta nova exposició ‘Ésser plural. Jo sóc els altres, els altres són jo’ de Momu & No Es, és una instal·lació virtual que examina la dimensió simbòlica de llocs que formen part del nostre recorregut virtual. Aquesta parella artística treballa la construcció de relats que qüestionen els rols socials i les regles establertes amb el repte de proposar altres opcions possibles de subversió de la realitat.

momu_noes_espai13_fundacion_joan_miro_exposicion_08

Imatge de l’exposició Ésser plural. Jo sóc els altres, els altres són jode Momu&No Es a l’Espai 13. Foto Pere Pratdesaba © Fundació Joan Miró

Prenent l’espai personal i el cos com a lloc d’assaig, l’exposició examina el joc d’equilibris entre la identitat tangible i la identitat virtual de l’individu de la societat digital.
Al centre de la sala dues peces de grans dimensions plantegen una reflexió sobre el mecanisme de promesa, sacrifici i recompensa en la societat actual: I believe the are super natural things that happen, un mur daurat d’il·lusions artificials que sosté Brace brace necklace, un collaret de flors hawaià gegant que, més enllà del seu sentit original, esdevé un símbol de la terra promesa en el model de turisme alienant. Al seu costat, la peça performativa The Austerity of Imagination presenta a un home que espera en un aeroport i que porta una maleta amb la seva pròpia imatge impresa, un meme en viu que juga amb el concepte de viralitat.
momu_noes_espai13_fundacion_joan_miro_exposicion_02

Més sobre el cicle a Espai 13

Fins setembre de 2017 es podrà visitar i conèixer les diferents intervencions que acull el cicle:

-Eva Fàbregas (del 16/03/2017 al 30/04/2017): l’artista barcelonina forma part d’aquest cicle amb un projecte que parteix de la dislocació de tècniques habitualment utilitzades en màrqueting que permeten activar costums socials.

-Adrià Julià (del 11/05/2017 al 02/07/2017): en el mes de maig aquest artista proposa una recerca audiovisual sobre les dinàmiques globals a partir de dos fets aparentment independents que acabaran relacionant-se.
-Martin Llavaneras (del 13/07/2016 al 11/09/2017): aquest artista de Lleida serà l’encarregat de tancar el cicle amb la seva intervenció en la qual contraposa nocions establertes com la idea de naturalesa, paisatge o patrimoni, mentre que apel·la a una interpretació més subjectiva de l’entorn.