“Per tots aquells que estem començant la nostra vida laboral, aquest tipus de beques són una oportunitat i un al·licient, un incentiu a l’esforç”, Álvaro Muñiz, beca BID 2017

Tres joves titulats de la Universitat d’Oviedo han rebut una beca per realitzar pràctiques durant sis mesos al Banc Interamericano de Desenvolupament (BID) a Washington D. C, gràcies a la col·laboració que mantenim amb la Universitat amb l’objectiu de promoure el talent jove i fomentar la formació. Es tracta de la cinquena edició en la qual participem becant a un total ja de quinze joves de la Universitat d’Oviedo.
Hem parlat amb els tres joves que van realitzar la seva estada en el BID durant 2017 perquè comparteixin la seva experiència i valorin com els ha canviat la seva vida. Ells són Hugo Menéndez, Álvaro Muñiz i Beatriz Prendes.

Què us ha aportat el vostre pas pel BID? Amb què us quedeu?

Hugo: des del dia en el qual vaig arribar em vaig sentir com un membre més de l’equip, em van donar responsabilitats i van valorar el meu treball. De fet, en finalitzar el període de beca em van contractar en la mateixa divisió, i aquí segueixo. Crec que he millorat en totes les facetes, tant en el merament professional com en el personal, i estic millor preparat per al futur. Potser això sigui el més important.

Álvaro: del meu pas pel BID em quedo amb els coneixements adquirits, les persones conegudes i els moments viscuts en una ciutat desconeguda fins llavors.

Beatriz: em vaig anar a Washington amb la idea de poder treballar del meu i desenvolupar un perfil internacional. En el meu pas pel departament de recerca del BID no solament vaig poder treballar braç a braç amb joves investigadors de les millors universitats de Colòmbia, Argentina, Xile, Alemanya o Corea (entre uns altres); també he fet grans amics.

Com valoreu que entitats com la Fundació Banc Sabadell donin suport al talent i impulsin iniciatives com aquestes?

Hugo: és una oportunitat única, em sento molt afortunat per haver pogut participar en ella. És clau que se segueixi apostant per finançar l’educació i la formació. M’agradaria incidir en la importància que es coneguin les oportunitats que entitats com la Fundació Banc Sabadell ofereixen.

Álvaro: per tots aquells que estem començant la nostra vida laboral, aquest tipus de beques són, a part d’una oportunitat; un al·licient, un incentiu a l’esforç.

Beatriz: em sembla fonamental que aquest tipus d’iniciatives es duguin a terme. Sortir a l’exterior no solament et dóna accés a oportunitats professionals a les quals, d’una altra manera, no podries accedir; et força a sortir del teu cercle de confort; et permet conèixer altres realitats socials i cultures diferents; altres models organitzatius i, en definitiva, aportar valor afegit com a professional al teu retorn.