La Schubertíada de Vilabertran amb el talent jove

Del 18 d’agost al 3 de setembre, se celebra un any més la Schubertíada de Vilabertran, el festival que ret homenatge a la figura de Franz Schubert i que s’ha consolidat com un dels certàmens en els quals es dóna l’oportunitat a joves talents. En els últims anys, una de les grans apostes d’aquest festival és els concerts debut de músics joves.

En aquesta 24 edició, participaran joves promeses en potència com per exemple: el tenor suís Mauro Peter, definit com l’intèrpret perfecte del cicle La bella molinera de Schubert; la soprano alemanya Anna Lucia Richter, que actuarà acompanyada del pianista Michael Gees amb un programa íntegre dedicat a Schubert; Daniel Kharitonov, qui interpretarà l’obra més virtuosa de Schubert, la Wanderer-Fantasie.

Per qué el nom de Shubertíada?

Les schubertíadas eren una reunions que Franz Schubert organitzava i en les quals sempre acabaven amb Schubert al piano. “Vilabertran recull l’esperit d’aquestes schubertíadas, que és la música en la intimitatJordi Roch, director del festival.

Coneix els testimonis de dos joves participants en la Schubertíada en aquest vídeo realitzat per la Fundació:

Promeses de la música i artistes consagrats

La Schubertíada de Vilabertran ofereix 15 concerts en els quals participaran joves promeses així com artistes consagrats.

Figures consagrades com la soprano Juliane Banse, el barítono Matthias Goerne i el Quartet Casals alternen amb nous talents que es presenten per primera vegada a Espanya com la sol·licitada jove soprano alemanya Anna Lucia Richter, el tenor suís Mauro Peter i el pianista rus Daniel Kharitonov, que als seus 17 anys ja ha guanyat un premi en el prestigiós Concurs Chaicovski de Moscou.

Es pot consultar tota la programació fent clic aquí.