La Fundació Banc Sabadell i l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí impulsen una nova iniciativa per promoure la investigació

La Fundació Banc Sabadell i l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí han impulsat la primera convocatòria ‘Intensifica’t al Taulí’, adreçada a professionals assistencials del Parc Taulí que liderin algun projecte d’investigació. Es tracta d’uns ajuts que fan possible que aquests investigadors puguin ser contractats externament durant un període màxim de 12 mesos per poder-se dedicar a la investigació d’una manera més intensiva i així, impulsar els seus projectes.

Els escollits d’aquesta primera edició són el director del Servei de Pneumologia del Parc Taulí, el Dr. Eduard Monsó Molas, que lidera el grup de malalties pulmonars cròniques i microbioma, i la doctora del Servei d’Endocrinologia i Nutrició, la Dra. Assumpta Caixàs Pedragós, que lidera el grup d’obesitat i síndrome de Prader-Willi.

ganadores-parctauli

El Dr. Monsó lidera diversos projectes d’investigació d’àmbit nacional i internacional relacionats amb malalties pulmonars, com per exemple la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica. El seu objectiu és trobat i conèixer millor les causes d’aquest tipus de dolències.

La Dra. Caixàs té en marxa projectes en l’àmbit de l’endocrinologia i, específicament, de l’afectació del metabolisme en pacients amb la malaltia minoritària Prader Willi, de la què la Corporació Sanitària Parc Taulí és centre assistencial de referència.