Impulsem la Hackathon TalentUO: estudiants de la Universidad de Oviedo busquen solucions a reptes de 5 empreses amb l’ajuda de voluntaris de Banc Sabadell

Apps per fomentar la mobilitat, iniciatives per reduir el malbaratament d’aliments o una xarxa social per ajudar estudiants a trobar feina són algunes de les solucions a reptes reals que han dissenyat els 30 estudiants que han participat els dies 30 i 31 d’octubre a la Hackathon TalentUO, promoguda per la Fundació Banc Sabadell i coordinada per U4IMPACT dins la iniciativa TalentUO de la Universidad de Oviedo, que cerca recolzar i visibilitzar el talent jove.

Els estudiants, amb l’ajuda de mentors voluntaris de Banc Sabadell, van buscar solucions a reptes de cinc empreses: MBA, Phoenix Contact, Fundació ONCE, cétedra Concepción Arenal y Corteva, amb l’objectiu de guanyar un viatge a Boston per participar al programa de immersió Richi Entrepreneurs. Els reptes, emmarcats tots en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, van ser els següents: com millorar la vida de nens i adolescents amb acondroplàsia, com desenvolupar un connector de càrrega d’alta potència universal per a vehicles elèctrics, com dissenyar una solució que faciliti l’elecció duna carrera determinada, com reduir les pèrdues daliments a les cadenes de subministrament, i com atraure i retenir talent d’última generació.

La solució guanyadora va ser la de l’equip format per Elvira Santos, Pablo García, Ignacio Caamaño i Aida Martínez, que van donar com a solució per millorar la vida de nens amb acondroplàsia, el crear una app de realitat virtual amb jocs interactius que fomentin la mobilitat articular, la motivació i la interacció amb l’entorn social com a complement del procés de recuperació.

Equip guanyador format per Elvira Santos, Pablo García, Ignacio Caamaño i Aida Martínez.

La nostra clau de l’èxit ha estat la transversalitat i la feina en equip. Per a nosaltres, el més difícil ha estat trobar una solució realista, saber identificar correctament els problemes que tenien els joves, redefinir una solució diverses vegades fins a trobar la versió correcta i no deixar-nos portar pels somnis i aspiracions futures.” Ha explicat l’equip guanyador.

El premi individual per participar a Richi Entrepreneurs ha anat per a Elvira Santos: “Per mi, com a estudiant de medicina, és molt important participar en aquest tipus d’esdeveniments per la seva transversalitat ja que els metges podem aportar al món des de diferents perspectives. He après a veure una mateixa solució des de diferents branques del coneixement, ser capaç de rebre un feedback que no m’agradava, acceptar els meus errors i canviar-los. Encara estic impactada per rebre el premi d’un viatge a Boston, del qual espero fer networking i tornar a Espanya amb les piles carregades.”

La hackathon, a més de promoure la cooperació i l’emprenedoria, ha permès que els equips participants puguin experimentar amb la metodologia design thinking per potenciar el pensament divergent, l’esperit emprenedor, la innovació i la creativitat, aplicant-la a casos reals i a través del treball interdisciplinari. Per això, han comptat amb el suport de 3 mentors voluntaris de Banc Sabadell qui els han guiat i assessorat en la recerca de la solució.

Ana Pangua, directora d’Organització i RRHH de la Territorial Nord-oest de Banc Sabadell, ha explicat com ha estat participar en aquesta iniciativa: “Des del meu punt de vista de Recursos Humans, una Hackathon em permet conèixer el talent jove, com manegen les noves tecnologies , com es relacionen entre ells i m’ajuda a conèixer quins són els interessos de la joventut. He après que les noves generacions tenen molta proactivitat, tenen grans habilitats tecnològiques i de treball en equip, cosa que els diferencia de generacions anteriors com la meva.”

Descobreix com ha estat l’experiència tant pels estudiants com pels mentors: