“Aquest programa m’està ensenyant a crear el meu propi camí en lloc de seguir el dels altres”, alumne del II Programa de Innovación y Emprendimiento de la Escuela Música Reina Sofía

28 alumnes de la Escuela de Música Reina Sofía participen en la segona edició del ‘Programa de Innovación y Emprendimiento en la Música Clásica’ que impulsem amb la Fundación Albéniz. Es tracta d’un projecte formatiu que té com a objectiu proporcionar als estudiants de música clàssiques les eines i habilitats de emprendimiento necessàries per desenvolupar una carrera al món de la música així com acostar la clàssica al públic.

En aquesta edició, els alumnes han presentat cinc projectes en els quals aniran treballant al llarg del curs en equips:

-‘Music-in’, educació musical en col·legis amb la tecnologia de la realitat virtual té com a objectiu acostar l’experiència del músic a l’espectador i despertar així l’interès dels nens per la música clàssica d’una manera innovadora. Una part fonamental, segons explica una de les integrants del projecte, Anna Emilova (violonista) qui assegura “el declivi del públic de la música clàssica m’està fent veure que necessito trepitjar altres terrenys, desenvolupar altres habilitats. A més de violinista sóc musicóloga i això m’ha ajudat a veure que cal establir un vincle humà amb el públic i amb aquest projecte busquem crear un enllaç entre la música clàssica i la joventut”.

-‘Sens’, concert experiències i multisensorial amb el qual es vol convidar a nous públics a gaudir de la música clàssica, fent-los viure una experiència que desperta tots els seus sentits. Segons explica Vanessa Cera (cant) que forma part d’aquest projecte, “aquest Programa de Emprendimientoés important per ajudar-nos tant a crear com a organitzar i aconseguir projectes amb impacte”.

-‘Feeling the bits’, concert interactiu per a un públic d’adolescents i joves per acostar la música clàssica buscant la participació digital del públic abans, durant i després de l’esdeveniment. Desislava Vaskova (violinista) explica que amb “aquesta idea que estem desenvolupant amb innovació artística, social i tecnològica volem crear un projecte entre joves i per a joves”.

-‘Just Music’, nou format de concert que fusiona diversos estils de música amb l’objectiu de canviar el format de concerts de la música clàssica basat en festivals de rock i atreure així a un públic jove. Norberto López (trompa) assegura que “aquest Programa m’està aportant altres punts de vista a l’hora de treballar en la música clàssica, m’està ensenyant a crear el meu propi camí en lloc de seguir el dels altres”.

-‘SonArte, un viaje emocionante’, tallers musicals per a nens autistes amb l’objectiu de realitzar un cicle d’activitats musicals en els col·legis Alenta i Aucavi. Joao Barata explica que “aquest programa ensenya als músics que la nostra professió pot tenir un costat social. Creiem en el valor social de la música per ajudar a certs col·lectius com els nens amb autisme, per treballar la seva comunicació emocional”.