‘L’instant poètic i la imatge arquitectònica’ a través de les fotografies de l’arxiu de Paco Gómez

Fins al 17 de juny, la Fundació Foto Colectania acull l’exposició ‘Arxiu Paco Gómez. L’instant poètic i la imatge arquitectònica’, que reuneix més de 150 imatges i altres materials com a revistes i publicacions. Francisco Gómez és considerat un dels fotògrafs més singulars dins del grup d’autors que a mitjan segle passat va renovar la fotografia espanyola.

En la mostra es poden veure fotografies del seu arxiu en les quals aborden els seus dues grans facetes com a autor i fotògrafs d’arquitectura i les col·laboracions editorials. Comença amb una selecció d’imatges des dels seus inicis, entre 1957 i 1963, mostrant la seva evolució a través de la interpretació de l’arquitectura, la perifèria o l’emigració del camp a la ciutat, entre altres temes.

Més sobre l’Arxiu de Paco Gómez

L’arxiu fotogràfic de Francisco Gómez, compost per més de 24.000 negatius i prop de mil còpies, va ser donat a la Fundació Foto Colectania, sent l’únic arxiu complet que conserva.
Paco Gómez va ser un dels fotògrafs protagonistes de l’intens procés de renovació de la fotografia espanyola de mitjan el segle XX. La seva trajectòria va donar un gir i va cobrar nou impuls quan va començar a col·laborar amb la revesteixi Arquitectura publicada pel Col·legi d’Arquitectes de Madrid, de 1959 a 1974. Aquesta vinculació va fer que el seu treball es diversifiqués enormement, obrint-se a gèneres com la fotografia d’arquitectura, el reportatge o una incipient pràctica documental urbana.
L’obra de Francisco Gómez es troba en importants col·leccions públiques i privades, entre les quals destaquen les del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (MNCARS) de Madrid; l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) de València; la Fundació Telefònica de Madrid; o el Centre Andalús d’Art Contemporani (CAAC) de Sevilla, entre unes altres.