El Curs de Professionalització Escola d’Òpera de Sabadell: una oportunitat única per a joves talents

FOTO: ©A Bofill

Aquells que s’aventuren en l’apassionant món de l’òpera necessiten experiència, una qualitat que pot ser força difícil d’adquirir al nostre país. Sota aquest context, va néixer el Curs de Professionalització Escola d’Òpera de Sabadell, una iniciativa que pretén preparar de manera exhaustiva els seus alumnes en tot allò que requereix una bona representació operística.

Durant dos mesos, els alumnes del curs es formen amb professionals del sector en tècniques d’interpretació escènica i musical, expressió corporal, estil, dicció, fins i tot esgrima. En definitiva, la iniciativa suposa una oportunitat única per a joves talents de desenvolupar-se i adquirir experiència.

Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, explica: “L’Escola d’Òpera de Sabadell és un dels grans encerts dins d’un programa excepcional com és el de l’Òpera de Catalunya, molt insòlit en el panorama artístic espanyol. L’Escola d’Òpera no existeix a cap altre lloc.”

Aquest any el curs ha celebrat la seva XXVII edició i s’ha centrat en el muntatge de l’òpera “Roméo et Juliette” de Charles Gounod. Durant aquests mesos, els alumnes han treballat cada dia amb l’objectiu de representar l’òpera davant del públic. Finalment, l’obra es va representar en dues funcions, el 19 i 21 d’octubre, i va comptar amb la participació de tots els alumnes. Adrià Mas, qui va interpretar Tybalt, destaca: “Fem classes corporals, de cant, interpretació… Toquem tots els pals perquè la producció sigui ben sòlida”.

FOTO: ©A Bofill

Els joves talents que volen accedir al Curs de Professionalització han de participar al concurs Mirna Lacambra, gestionat per la Fundació Mirna Lacambra-Xavier Gondolbeu, i que també compta amb la nostra col·laboració. Òscar Encinas, qui ha interpretat Romeo, ens explica: “Quan vaig saber que aquest any farien ‘Roméo et Juliette’ vaig veure que era un paper que vocalment per a mi. M’anava bé i vaig pensar que aquesta era la meva. Des del gener em vaig posar a estudiar per fer el concurs. Al juliol vaig passar la final… I aquí sóc!”.

L’Escola d´Òpera Sabadell és una iniciativa gestionada per la Fundació Mirna Lacambra-Xavier Gondolbeu, i compta amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, el Departament de Cultura (Generalitat de Catalunya), la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sabadell, la Fundació Fluidra i la Fundació Òpera a Catalunya.

A la Fundació Banc Sabadell entenem la cultura i les arts com una eina fonamental per al progrés i benestar de la societat. Per això, col·laborem amb projectes d’entitats de referència que promouen la creació operística, brinden oportunitats a joves talents i apropen la cultura a diferents públics i al llarg del territori.

Coneix el testimoni d’alumnes i professionals que han participat en aquesta edició: