Cultura i arts també a l’estiu: coneix les propostes musicals d’entitats amb les quals col·laborem

FOTO: © Roger Lleixà · FJoventuts Musicals de Torroella 2023

A la Fundació Banc Sabadell treballem per a la construcció d’una societat més crítica, justa i inclusiva i, per aquest motiu, impulsem la cultura i les arts a través del suport a programacions culturals d’excel·lència i el foment del talent emergent. Brindem oportunitats a joves artistes perquè puguin desenvolupar les seves habilitats i promovem l’accés a la cultura per a tot tipus de públics.

Durant els mesos d’estiu, tenen lloc alguns dels esdeveniments culturals de referència del país. No et perdis algunes de les propostes més destacades d’entitats amb les qual col·laborem, i on el talent i la promoció del patrimoni històric i cultural tenen un paper fonamental:

• Las Piedras Cantan (concerts els dies 26 de maig, 17 de juny, 14 de juliol i 10 de setembre). Las Piedras Cantan és un cicle de música diferent i innovador, on la música ajuda a donar a conèixer el patrimoni, que es converteix en un marc perfecte per a grans talents. S’ofereixen concerts amb l’objectiu de conscienciar sobre el valor de la cultura en el seu conjunt, oferint visites guiades prèvies i gaudint amb tots els sentits de la música i l’art. L’edició d’enguany està dedicada als instruments de teclat.
  • Festival Serenates (del 24 de juny al 2 de juliol). Festival de música que té lloc anualment al “Centre Cultural La Nau” de la Universitat de València. El festival ofereix 10 concerts gratuïts interpretats principalment per músics valencians i amb una àmplia participació d’artistes joves.
  • Bachcelona (12 de juliol al 27 de juliol). La X edició del Festival Bachcelona està dedicada a la figura de Bach i fomenta les propostes participatives, les activitats divulgatives i també recolza el jove talent, promovent interaccions amb prestigiosos intèrprets. Aquestes experiències permeten als joves músics accedir a nous circuits professionals als quals, d’altra manera, no tindrien opció d’incorporar-se.
  • Schubertiada Valdegovía (1 al 23 de juliol) i Schubertiada Vilabertran (16 al 27 d’agost). Festival que promou la figura i obra de Franz Schubert com a figura clau de la història de la música, així com de la música de cambra i la cançó poètica en general. El festival aposta, a més, pel talent jove internacional i per la integració amb el patrimoni arquitectònic en àmbits rurals.
  • FRINGE Torroella L’Estartit (del 15 al 19 de juliol). El Fringe Festival arriba a la seva desena edició al juliol de 2023 consolidat com el punt de trobada a Catalunya del millor talent musical emergent. El festival acull intèrprets d’estils, gèneres i formats diferents, distribuïts en diversos escenaris.
  • Festival Jordi Savall (del 28 de juliol al 15 d’agost). Un dels festivals de música clàssica i antiga més importants de Catalunya. Fundat i dirigit pel reconegut intèrpret i director d’orquestra Jordi Savall, aquest festival organitza una quinzena de concerts en escenaris catalogats com a Patrimoni Cultural de Catalunya, com ara el Reial Monestir de Santes Creus, el Reial Monestir de Poblet i la ciutat de Montblanc. El festival programa reconegudes figures internacionals en l’àmbit de la música, així com propostes de joves.
  • Quincena Musical de San Sebastián (3 agost a 1 de setembre). El festival arriba a la seva edició número 84 i ho farà al mes d’agost de 2023 amb la seva oferta habitual, un programa format per gairebé un centenar de cites musicals dedicades a la música clàssica en les seves més variades vessants: propostes simfòniques, repertori contemporani, cites dedicades a la música antiga, dansa, cicle organístic…
  • Festival Bal y Gay (10 al 24 agost). Aquest festival va començar la seva activitat el 2014 amb l’únic objectiu de democratitzar la cultura i acostar la música clàssica de qualitat a un entorn on l’accessibilitat era molt limitada. Des de llavors, intèrprets destacats es reuneixen a la Mariña Lucense per promoure la formació i difusió musical, gaudint de concerts i experiències artístiques on la música comparteix protagonisme amb la història, el paisatge o el patrimoni arquitectònic de la zona.