#ConLaCultura – ‘Sampler Series’, música de nova creació; la ‘Experiencia del coleccionismo familiar. La Modernidad en el Sur’ a Casa de América; i Dia Internacional de l’Art en el Centre d’Art Contemporani Bòlit

#SamplerSeries, músiques de nova creació

L’Esmuc Ensemble i Sampler Series ofereixen un doble concert protagonitzat per joves talents de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) en el marc del festival Emergents. Serà aquest dimecres 11 d’abril a partir de les 20h a L’Auditori de Barcelona.

Donem suport al Sampler Sèries per la seva aposta per la nova creació sonora a través de diferents concerts que van des de la música escrita a la improvisació lliure, dels instruments acústics als dispositius electrònics, de la música performàrica a la instal·lació sonora o la videocreació.

‘Experiencia del coleccionismo familiar. La Modernidad en el Sur’, a la Casa de América de Madrid

Aquesta recentment inaugurada exposició permet apreciar les diferents mirades d’artistes les obres de les quals revelen la novetat de les seves aportacions així com la validesa que moltes de les seves idees encara conserven, de la col·lecció Boti-Llanes. Es pot visitar fins al 31 de maig a la Casa de América de Madrid.

La mostra reuneix una selecció d’obres del patrimoni d’aquesta família que va introduir el modernisme en la poesia cubana i va tenir una gran sensibilitat artística. La major part de la col·lecció, començada en els anys 50, es deu a la generositat dels artistes, sobretot els contemporanis.

Dia Internacional de l’Art, jornades artísques al Centre d’Art Contemporani Bòlit

Aquest cap de setmana, 14 i 15 d’abril, el Centre d’Art Contemporani Bòlit de Girona acull un centenar d’activitats culturals i artístiques amb motiu del Dia Internacional de l’Art. S’oferirà una programació multidisciplinària amb l’objectiu de fomentar i acostar l’art i la cultura a través d’activitats dirigides a tots els públics incloent itineraris d’art, projeccions, tallers, exposicions, concerts, conferències, propostes gastronòmiques i perfomances, entre altres accions.