#ConLaCultura – ‘Proyecciones en la noche’ amb PhotoEspaña, ‘Festival Serenates’ amb Universitat de València i ‘Mig segle d’artistes valencianes’ a l’IVAM

Artistes visuals a PhotoEspaña amb ‘Proyecciones en la noche’

Dissabte passat 16 de juny, el Real Jardín Botánico va obrir les seves portes a la nit per acollir una nova edició de ‘Proyecciones en la noche’ amb PhotoEspaña, festival internacional de fotografia i arts visuals.

Llum i so a càrrec d’artistes visuals com Lamia Naji, Kenneth Bamberg i Elliot Erwitt Havana Club 7 Fellowship.

13 nits de concerts amb el festival ‘Serenates’

El Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull del 24 de juny al 8 de juliol el festival ‘Serenates’, amb un total de 13 concerts dedicats a la música composta i interpretada per músics valencians.

El festival s’iniciarà aquest diumenge 24 de juny amb la representació de l’obra Novecento, la llegenda del pianista en l’Oceà. Basada en l’obra homònima de A. Baricco, és una producció de la companyia Komos, amb direcció escènica de Miguel Navarro, i amb música de José Manuel Campos, que serà interpretada pel Cor Eutherpe i el pianista Ismael Zazo.

L’IVAM recopila mig segle d’artistes valencianes

L’exposició ‘A Contratemps. Mig segle d’artistes valencianes’de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) repassa l’obra d’artistes valencianes entre els anys 1929 i 1980 per visibilizar a aquestes dones “atrevides i valentes” que van lluitar contra el “conservadorisme moral i artístic”. Aquesta mostra recrea el difícil camí que van haver de recórrer des del final de la dictadura de Primo de Rivera, la Segona República, la Guerra Civil, la dictadura franquista i la Transició per aconseguir major visibilitat i llaurar-se la seva trajectòria professional en un context social poc favorable.

La mostra reuneix 240 obres amb signatura femenina que inclouen pintura, fotografia, escultura o arquitectura i en la qual han participat un total de quaranta artistes com Carmen Calvo, Manuela Ballester, Eva Mus, Ángela García o Ana Torralva, entre d’altres.