#ConLaCultura – ‘La música de nova creació #SamplerSeries’ i ‘Arxiu Paco Gómez’ a FotoColectania

#SamplerSeries nous formats musicals

El festival Sampler Sèries, músiques de nova creació que impulsem des del seu inici, continua en la seva quarta edició pujant-se a escenaris com els de L’Auditori, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), el Centre de Cultura Contemporani de Barcelona (CCCB), la Fundació Antoni Tàpies o la Fundació Joan Miró.

Aquest divendres 18 de maig se celebrarà el Curs Internacional de Composició, sota la direcció de Demian Luna, a les 20h en L’Auditori. Un espai de trobada on joves compositors de diferents parts del món poden intercanviar la seva experiència creativa, les seves preocupacions estètiques i la seva realitat compositiva, en el marc d’un procés de creació tutelat per un compositor de reconegut prestigi internacional i per instrumentistes professionals.
I durant el cap de setmana, dissabte 19 i diumenge 20 de maig, doble concert de Sampler Sèries amb la OBC i Ensemble Intercontemporani interpretant ‘La Quarta de Mahler’.

#ArchivoPacoGómez, l’instant poètic i la imatge arquitectònica

Fins al 17 de juny, la Fundació Foto Colectania acull l’exposició ‘Arxiu Paco Gómez. L’instant poètic i la imatge arquitectònica’, que reuneix més de 150 imatges i altres materials com a revistes i publicacions. Francisco Gómez és considerat un dels fotògrafs més singulars dins del grup d’autors que a mitjan segle passat va renovar la fotografia espanyola.

En la mostra es poden veure fotografies del seu arxiu en les quals aborden els seus dues grans facetes com a autor i fotògrafs d’arquitectura i les col·laboracions editorials. Comença amb una selecció d’imatges des dels seus inicis, entre 1957 i 1963, mostrant la seva evolució a través de la interpretació de l’arquitectura, la perifèria o l’emigració del camp a la ciutat, entre altres temes.