Comença a Sevilla ‘Las artes en la educación’, un seminari del projecte A Tempo – Arts i formació centrat en la innovació educativa

Aquesta setmana es celebra a Sevilla el seminari  ‘Las artes en la educación’, impulsat per la Fundació La Ciutat Invisible dins del projecte A Tempo –  Artes y Formación, amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, per a reflexionar entorn a la transformació educativa a través de les arts. Es celebrarà del 28 al 30 de gener amb un programa intens i variat que proposa models i solucions disruptives per al sistema educatiu a Espanya.

El projecte A Tempo – Artes y Formación, una fórmula d’èxit en matèria d’innovació en altres parts del territori espanyol, ofereix formació a docents i artistes entorn de les metodologies artístiques aplicables en contextos educatius. Des de l’any 2017 A Tempo realitza un seminari anual, de la mà de l’Associació ConArte Internacional, que congrega al voltant d’un centenar de docents i artistes educadors que busquen introduir-se o perfeccionar-se en metodologies educatives en i des de les arts.

A Andalusia el projecte aposta per teixir aliances amb agents culturals locals i compartir experiències i dialogar entorn dels aprenentatges adquirits, així com impulsar aquests projectes relacionats amb l’educació i les arts que estan iniciant-se a Andalusia.

Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell, ha destacat que “El dret a la cultura és també el dret a l’educació; l’objectiu és formar persones crítiques capaces d’afrontar els grans reptes que ens venen per davant”.

El seminari va dirigit a docents, professors, artistes i professionals de la cultura i les arts, perquè coneguin experiències sobre l’aplicació de les arts en l’educació. Durant els tres dies, es planteja acostar el coneixement i l’adquisició de competències educatives relacionades amb la capacitat transformadora que té la cultura. Les places per a participar en aquest seminari ja s’han esgotat. Totes aquelles persones que cursin el seminari, i el sol·licitin, rebran per part de UNIA, la Universitat Internacional d’Andalusia, un certificat que acreditarà la seva realització.

En la presentació a la premsa que s’ha realitzat aquest matí en l’Espai Santa Clara de Sevilla, s’ha comptat amb la presència de les entitats col·laboradores, així com amb les intervencions de la directora general de cultura de l’Ajuntament de Sevilla, Isabel Ojeda; la coordinadora del Seminari, Marcela Otárola, i Marta Montalbán, gerent de la Fundació La Ciutat Invisible.

En paraules d’Isabel Ojeda: “És una satisfacció per a la ciutat acollir un esdeveniment d’aquestes característiques, enfocat en el poder transformador de les arts, perquè creiem fermament en la cultura com a eina per a fomentar l’esperit crític, i aquesta és la base de l’educació. El paper de les arts en l’educació ha de ser cada vegada més transversal i, com veurem a través d’aquest seminari, existeixen ja experiències d’aplicació que confirmen l’existència de múltiples tendències de renovació educativa a través de les disciplines artístiques”.