Col·laboració acadèmica entre l’Arxiu Històric Banc Sabadell i la Universitat de Barcelona

L’any 2012 l’Arxiu Històric Banc Sabadell va veure l’oportunitat d’implementar la Cultura BS amb una actuació conduent a fomentar la consciència social sobre la importància de la riquesa cultural i acadèmica per a progrés de la nostra societat. Aquesta actuació va consistir en col·laborar amb la Universitat de Barcelona en la formació d’estudiants creant una beca per a estudiants de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (antiga Facultat de Biblioteconomia i Documentació).

Aquesta beca, adreçada als estudiants dels ensenyaments de Grau d’Informació i Documentació i/o del doble Grau INFOCOM (Informació i Documentació i Comunicació Audiovisual), té un doble objectiu: formar els estudiants en les competències associades a la seva titulació i apropar-los al món laboral per facilitar-los la seva futura incorporació a aquest.

La beca és remunerada, té una durada d’onze mesos, essent convocada anualment al voltant del mes de juny a la web de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (https://www.ub.edu/portal/web/biblioteconomia-documentacio), i compta amb la figura dels professionals de l’AHBS com a tutors de l’estudiant. El pla formatiu de la beca contribueix a exemplificar els diversos processos de tractament documental i la creació de productes documentals, com per exemple, els storytelling per la història oral de BS.