Celebració de la IV Edició IMPULSA de la Fundació Catalunya Cultura

El passat 21 de novembre, es va celebrar la IV edició IMPULSA organitzada per la Fundació Catalunya Cultura. Es van reunir a la sala Foyer del Gran Teatre de Liceu més d’un centenar d’empresaris interessats en mecenatge cultural i que van poder conèixer de primera mà els 10 projectes culturals de qualitat i projeccions que es troben en fase de creixement i que estan en busca de finançament. Aquests 10 projectes són els finalistes dels 26 totals que van formar part de el Programa IMPULSA CULTURA que organitza anualment la Fundació Catalunya Cultura. La Fundació Catalunya Cultura va presentar públicament el Segell d’Empresa o Entitat Compromesa amb la Cultura que ha desenvolupat juntament amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona i que a partir del 2020 s’atorgarà, com a distinció de prestigi que realitzen actualment, a totes aquelles empreses i entitats que donen suport, promouen i impulsen la cultura.

Els deu projectes culturals finalistes que han format part d’aquesta IV edició IMPULSA són El teatre del Raval, La Gala + IN, Festival Internacional de fotografia IN Cadaqués, Escola de circ Rogelio Rivel, Sant Adreu Jazz Band, Silencis al Territori, Bridge 48, Catalonia Sacra, Ciclo Gaudí i Galacticat.

La Fundació Catalunya Cultura ha decidit atorgar per primera vegada el premi IMPULSA CULTURA 2019 amb l’objectiu de reconèixer un projecte cultural, que havent format part de el Programa IMPULSA CULTURA, ha destacat per la seva creativitat, innovació, excel·lència i capacitat transformadora, també per consolidar la acció de mecenatge que exerceixen les empreses a l’capdavant de la Fundació Catalunya Cultura. El projecte cultural Gala + IN rep el Premi IMPULSA CULTURA 2019, dotat en 10.000 euros. El jurat, format pels prestigiosos Lluís Bassat (publicitari), Paula Bonet (il·lustradora), Antoni Esteve (empresari), Joan Oliveres (joier) i Sara Puig (Presidenta Fundació Joan Miró), va remarcar la seva qualitat artística, la proposta de valor i l’impacte social i cultural. La Gala + IN’ de Fundación Gruop SIFU és un projecte artístic que posa en valor músics i ballarins amb alguna discapacitat al costat dels que no en tenen cap i els dona l’oportunitat d’actuar al Gran Teatre del Liceu. És un projecte que promou la creació i producció d’espectacles de música i de dansa. Tenen 4 anys d’activitat, ha rebut el premi MIT de Henkel.