Barcelona acull, un any més, la Fira Internacional de l’Edició Contemporània ArtsLibris

Llibres d’artista, fotollibre, bibliofília contemporània…i molt més és el que es podrà veure durant la fira ArtsLibris  del 20 al 24 d’abril en Arts Santa Mònica – Centre de la Creativitat. Una edició en la qual es consolida la internacionalització de les xarxes editorials relacionades amb l’art i la cultura contemporània. A més, un dels objectius de la Fira és establir ponts amb Amèrica Llatina, per això, s’han convidat especialment al projecto Nodes Editorials que presenta les publicacions de 18 editors independents mexicans, així com dos projectes expositius. ArtsLibris 2016 compta amb la col·laboració principal de la Fundació Banc Sabadell.

arts libris-barcelona 1

Premi ArtsLibris – Fundació Banc Sabadell

Els llibres i les edicions seleccionades passaran a formar part de la Col·lecció de Llibre d’Artista i Edicions de la Fundació Banc Sabadell. L’exposició reuneix les obres que han estat presentades en la fira i algunes d’elles premiades amb el Premi ArtsLibris – Fundació Banc Sabadell. Des d’artistes com Jaume Plensa, Perejaume, José Pedro Croft, Joan Fontcuberta, Eulàllia Valldosera, Hannah Collins, Lawrence Weiner, entre d’altres, fins a joves creadors com Cristina de Middel que dediquen una part important del seu treball a les publicacions o als fotollibres. El premi es lliurarà el divendres 22 d’abril.

Activitats destacades

III Simposi Internacional sobre reedició i col·leccionisme. Es dividirà en tres taules rodones, coordinades i moderades per Antonio Zúñiga i Moritz Küng, que comptaran amb la participació de professionals de primer nivell del sector (editors, llibreters, col·leccionistes, artistes i comissaris). Una trobada que té com a objectiu debatre sobre els problemes actuals i el futur del llibre d’artista així com la reedició.

Dimecres 20 d’abril a les 18:30h: Re-publishing books amb Arnaud Desjardin (GB), editor; Damián Ortega (MX), artista i editor; Galaad Prigent (FR), editor.

Dijous 21 d’abril a les 12:30h: Reactivating the Collection amb Antonio Alcaraz (ES), director de la col·lecció de llibre d’artista de la Universitat Politècnica de València; Bernhard Cella (AT), artista; Pierre Leguillon (FR), col·leccionista.

Divendres 22 d’abril a les 18h: Intersecciones amb els editors Herder Publishers (DE) i Novaro Editorial (MX).

simposio-artslibris-barcelona

Turner Publishers (ES)

Speaker Corner és l’espai de trobada entre artista i editor. Es tracta d’un espai dinàmic per generar debat i intercanvi d’opinions.

Dissabte 23 d’abril a les 13h amb els artistes Dora García (ES) i Francesc Ruiz (ES); i a les 14h amb els editors Rogelio López-Cuenca (ES) i Antonio Zúñiga (ES).

Diumenge 24 d’abril a les 13h amb Celine Duval (FR), artista i Antonio Zúñiga (ES), editor; i a les 14h amb Pedro G. Romero (ES), artista i Juan José Lahuerta (ES), editor.

speak corner-artslibris-barcelona

Speaker’s Corner