#ArxiuHistòric – El fons documental de Banco Gallego de l’AHBS. Aportació de BS al patrimoni documental de Galicia

Alberto Núñez Feijóo, acompañado polo conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, presidirá o acto de entrega do fondo documental histórico do Banco Gallego ao Arquivo de Galicia por parte da Fundación Banco Sabadell. No Arquivo de Galicia (monte Gaiás, s/n).
foto xoán crespo
06/03/17

El fons documental de l’Arxiu Històric Banc Sabadell (AHBS) compta amb el subfons Banco Gallego, S. A. (12/07/1760 – 31/12/2011). Aquest està format per documentació provinent de l’entitat gallega que Banc Sabadell va absorbir l’any 2013.

La documentació del fons històric de Banco Gallego va ser localitzada, recuperada, restaurada i catalogada per part de l’AHBS entre els mesos de febrer de 2014 i novembre de 2015.

El mes de març de 2016 Banc Sabadell va dipositar en préstec en règim de comodat una part del fons l’Arquivo de Galicia (Xunta de Galicia). Aquesta part té consideració de patrimoni documental gallec i està formada per 633 peces amb un abast cronològic que va de l’any 1760 a l’any 1900. Essencialment consta de llibres majors, diaris, copiadors de cartes, llibres de factures, llibres d’efectes a negociar, copiadors de girs, relacions de deutors, etc. La resta d’aquest fons, la documentació compresa entre l’any 1901 i 2011, roman dipositada a l’AHBS.

Amb el salvament i posterior posada a disposició dels investigadors del fons històric de Banco Gallego, Banc Sabadell va materialitzar la seva responsabilitat social corporativa com a part de l’estratègia de negoci. Per una part va recuperar el patrimoni històric d’un territori on el Grup té presència i, per l’altra, va fomentar i difondre el coneixement científic-humanístic entre la seva població.