Agenda cap de setmana 8 març: art, fotografia, història, moda i música

Aquestes són algunes de les propostes per a aquest cap de setmana:

-Últim cap de setmana per a visitar ‘Estructures d’identitat’ en Foto Colectania una exposició que reuneix 200 imatges per a mostrar com els fotògrafs de diferents cultures i períodes ho han utilitzat per a afirmar o enjudiciar els estereotips socials entorn de qüestions de gènere, classe social o nacionalitat.

-Fins al 31 de març es podrà visitar la sisena edició de PHOTOALICANTE amb un nou concepte, ‘El cos: mapa fotogràfic de l’individu i el seu context’. 20 exposicions repartides en diferents espais culturals de la ciutat d’Alacant per a acostar la fotografia, a més d’una programació que acull també tallers, conferències…

-La Semana de Cine de Medina del Campo (Valladolid) projectarà entre el 8 i el 16 de març una trentena de pel·lícules, cintes guardones i aclamades per la crítica, òperes prevals i clàssics del cinema, amb ‘La Favorita’ de Yorgos Lanthimos com a encarregada d’inaugurar el festival.

-Fins al 5 de maig, el Centro Niemeyer de Asturias acull l’exposició ‘Joan Brossa & Alain Arias-Misson. De la poesía a la palabra; de la palabra a la calle’. Mostra un centenar d’obres de tots dos creadors explorant la relació intel·lectual i creativa que Brossa va mantenir amb el gran poeta belga Arias-Misson. L’exposició, que pretén ser un homenatge a Joan Brossa i a la concepció poètic-artística de l’obra d’art, concerneix la paraula, a la poesia feta carrer, a realitats públiques i privades conreades tant per Brossa com per Arias-Misson.

-L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull dues exposicions molt recomanables: ‘Habitar el Mediterrani’, unauna mostra que reuneix un mosaic d’imatges, d’obres de l’antiguitat i contemporànies… es pot veure fins al 14 d’abril. I ‘Temps Convulsos’, reuneix obres d’artistes que han compartit la necessitat d’utilitzar les tècniques i les imatges de la cultura de masses i manipular la iconografia que produïen les societats industrials per a posar-les en qüestió. Es pot visitar fins al 20 d’abril de 2020.

-Fins al 26 de maig la Fundació Joan Miró acull la nova exposició temporal ‘Lina Bo Bardi dibuixa’, per a mostrar la relació que l’arquitecta va tenir amb el dibuix. La mostra reuneix dibuixos que es complementen amb imatges de la seva obra constructiva i de la seva activitat com a dissenyadora d’exposicions. Més que una eina de disseny, per a Lina Bo Bardi el dibuix era un mitjà expressiu primordial alimentat per un fort sentit de la curiositat i el dubte.

-Fins al 28 d’abril, el Palacio del Almudí i Sala Verónicas de Múrcia acullen l’exposició ‘Floridablanca, la sombra del rey’ que recrea l’imaginari que il·lustra l’obra de Floridablanca. La mostra reuneix unes 300 obres, entre les pintures compta amb obres de Goya, Mengs, Batoni, Tiépolo, Maella o Bayeu,.. Només pel nombre de peces exposades pot considerar-se com una de les exposicions més destacades en els últims anys dedicada a Carlos III i al S.XVIII espanyol.

-Després del seu pas pel Museo del Prado, el Museu Nacional d’Art de Catalunya acull ‘Bartolomé Bermejo’ fins el 19 de maig. Una exposició que reuneix obra de diversos museus del món i que mostra el treball d’un dels pintors més destacats del S.XV. Una de les obres que es pot veure és la ‘La Pietat Desplá’, restaurada gràcies a la col·laboració de la Fundació.

-‘Chapeau!’, una exposició que acull la Fundació Palau. De Casas i Picasso a Balenciaga i Pertegaz, dedicada als barrets i a tot allò que en un moment donat va representar, però sobretot una mirada estètica a un dels objectes d’indumentària més fascinant de la primera meitat del segle XX. Es podrà visitar fins al 9 de juny.