Actualitat

Agenda cap de setmana 5 d’octubre: fotoperiodisme i art

-137 imatges fan un repàs de l’actualitat a través de la mirada de fotoperiodistes. El Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid acull l’exposició de fotoperiodisme més prestigiosa del món, World Press Photo 2018. La foto guanyadora d’aquesta 61 edició és del fotògraf veneçolà Ronaldo Schemidt, autor de ‘Veneçuela crisi’ una fotografia d’un jove que fuig corrent embolicat en les flames provocades per un còctel molotov, en un disturbi a Caracas.

-Fins l’11 d’octubre Astúries acull la ‘XVII Semana de Arte Contemporáneo’ amb diferents propostes per acostar l’art a la ciutat com per exemple exposicions, tallers, seminaris, jornades didàctiques infantils i juvenils.

-Espai 13 de la Fundació Joan Miró acull la exposició ‘El nostre camí queda’ de l’artista Fito Conesa fins el 4 de novembre. Una mostra que recull part de la figura i l’obra de Pärt així com de la crisi com a forma de coneixement.

-‘La llum negra’, una exposició que tractasobre la influència que les diferents tradicions secretes han exercit en l’art contemporani des dels anys cinquanta fins a l’actualitat. Fins al 21 d’octubre es pot visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

-La Fundació Foto Colectania acull la nova exposició ‘Saul Leiter: In search of Beauty’, que reuneix 130 fotografies en color i blanc i negre on es mostra totes les facetes de Leiter incloent les seves imatges més icòniques. Leiter va fotografiar els carrers de Nova York durant sis dècades des d’una perspectiva intimista. Es podrà visitar fins el 21 de’octubre.

-El Museo de Bellas Artes de Asturias acull ‘Trazos de la palabra: viñetas de Revista de Occidente’, una exposició que reuneix els dibuixos originals i obres de grans artistes que van servir per il·lustrar alguna de les portades.

-El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) acull la X edició de la Biennal Internacional de Paisatge fins demà dissabte 29 de setembre amb l’objectiu de debatre i aprofundir sobre la intervenció en el paisatge, tant des de l’arquitectura com des d’altres disciplines involucrades en el seu estudi i evolució.

-L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) proposa ‘Ángeles Marco’ una nova exposició que presenta una cuidada selecció d’escultures, dibuixos, i abundant material d’arxiu inèdit, significativa de tota la seva trajectòria, per centrar-se tant en les sèries d’obres dels seus inicis, així com en les obres realitzades a partir de l’any 2000 fins a la defunció de l’artista. A més, també es pot visitar ‘Annette Messager. Púdico – Público’, una mostra que reuneix obres de l’artista que utilitza objectes quotidians que tradicionalment han estat considerats de poc valor li permet trastocar els seus usos i els sentiments que s’associen. Fins el 4 de novembre.