Actualitat

Agenda cap de setmana 3 d’agost: art i fotografia

-Del 4 d’agost al 14 d’octubre se celebra la X edició de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs Palafrugell, Girona. Es podran visitar fins a 11 exposicions repartides per diferents espais de la ciutat, així com un extens programa d’activitats paral·leles.

-L‘Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull dos noves exposicions molt recomanables, ‘Annette Messager. Púdico – Público’, una mostra que reuneix obres de l’artista que utilitza objectes quotidians que tradicionalment han estat considerats de poc valor li permet trastocar els seus usos i els sentiments que s’associen; i ‘A contratemps. Mig segle d’artistes valencianes’, recrea el camí que les artistes valencianes van haver de recórrer per conquistar la seva visibilitat i professionalització des del final de la dictadura de Primo de Rivera i la Segona República, passant pel franquisme fins a la dècada dels anys vuitanta.

-El Museo de Bellas Artes de Asturias acull ‘Trazos de la palabra: viñetas de Revista de Occidente’, una exposició que reuneix els dibuixos originals i obres de grans artistes que van servir per il·lustrar alguna de les portades.

-La Fundació Foto Colectania acull la nova exposició ‘Saul Letier: In search of Beauty’, que reuneix 130 fotografies en color i blanc i negre on es mostra totes les facetes de Leiter incloent les seves imatges més icòniques. Leiter va fotografiar els carrers de Nova York durant sis dècades des d’una perspectiva intimista. Es podrà visitar fins el 21 de’octubre.

-La Fundació Joan Miró presenta la nueva muestra en Espai 13, dentro del ciclo La posibilidad de una isla, ‘Soy vertical’ de Lisa Gideonsson y Gustaf Londré, dos artistas visuales suecos que desde 2009 trabajan como pareja artística que investigan con frecuencia cuestiones relacionadas con la temporalidad, el cuerpo y el entorno natural, y exploran las relaciones que se establecen entre todos estos elementos a través de la performance, vídeo, instalación y texto. Se podrá visitar hasta el 11 de septiembre.

-‘La llum negra’, una exposició que tractasobre la influència que les diferents tradicions secretes han exercit en l’art contemporani des dels anys cinquanta fins a l’actualitat. Fins al 21 d’octubre es pot visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).