Agenda cap de setmana 28 de juliol: propostes culturals

Per aquesta cap de setmana us recomanem sis plans culturals amb música, arte i exposicions.

-Des d’avui i fins diumenge el Fringe Festival de Torroella de Montgrí ofereix fins a 27 concerts amb la participació d’un centenar de joves talents musicals seleccionats dels millors conservatoris i escoles superiors de música d’Europa i Estats Units d’estils tant variats com clàssica, jazz, pop, soul, flamenc…

-Demà dissabte l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) actua en el Festival de Torroella de Montgrí, acompanyat del pianista Joaquín Achúcarro.

-A Alacant, continua el festival ‘Geografia’ a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), aquest divendres amb l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana i demà dissabte flamenc a càrrec de Marina Heredia i Dorantes.

-A València, es pot visitar la recentment inaugurada exposició ‘L’eclosió de l’abstracció’ a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), que reuneix prop de 150 obres de la col·lecció  amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins l’actualitat.

Antoni Tàpies Gran diptic roig i negre, 1980

-I a Barcelona us proposem dues exposicions: ‘Fruit Belt’ de l’artista Martin Llavaneras a Espai 13 de la Fundació Joan Miró, una incursió en els marges divisoris entre l’espècia humana i el seu entorn; i la mostra ‘Weegee by Weegee’, que recull més de 100 fotografies del cronista de la Nova York dels anys 30 i 40, es pot visitar a la seu de la Fundació Foto Colectania.