Agenda cap de setmana 25 de maig: últim cap de setmana de World Press Photo!

-‘World Press Photo Barcelona 18’, últim cap de setmana per visitar la exposició més important de fotoperiodisme a nivell mundial. Fins diumenge en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). 137 imatges que repasen l’actualitat a través de la mirada dels fotoperiodistes.

-‘Festival Revela’t 2018’, proposa les últimes activitatas relacionades amb la fotografria analògica aquest cap de setmana a Vilassar de Dalt: exposicions, tallers…

-‘A contratemps. Mig segle d’artistes valencianes’, és la recentment inaugurada mostra que proposa l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) on es recrea el camí que les artistes valencianes van haver de recórrer per conquistar la seva visibilitat i professionalització des del final de la dictadura de Primo de Rivera i la Segona República, passant pel franquisme fins a la dècada dels anys vuitanta.

– ‘Experiencia del coleccionismo familiar. La Modernidad en el Sur‘, de la col·lecció Boti Llanes, permet apreciar les diferents mirades d’artistes les obres de les quals revelen la novetat de les seves aportacions així com la validesa que moltes de les seves idees encara conserven. Es pot visitar a Casa de América a Madrid.

-‘Arxiu Paco Gómez. L’instant poètic i l’imatge arquitectònica, reuneix més de 150 imatges i altres materials com a revistes i publicacions. Francisco Gómez és considerat un dels fotògrafs més singulars dins del grup d’autors que a mitjan segle passat va renovar la fotografia espanyola. Es pot visitar fins al 17 de juny en Foto Colectania.

-El cicle d’exposicions ‘La possibilitat d’una illa’ en Espai 13 de la Fundació Joan Miró a Barcelona, acull diferents intervencions d’artistes emergents que exploren alguns dels significats simbòlics i socioculturals que les illes han tingut al llarg dels temps. L’actual exposició que es pot visitar és ‘L’Odissea’ de Bàrbara Sánchez Barroso, un treball entorn del viatge com a metàfora d’una cerca personal. L’artista revisa el mite d’Odiseu amb la voluntat de desproveir-ho de tota èpica i de qualsevol component heroic, i ho posa en relació amb un viatge que ella mateixa emprèn pel mar amb la voluntat de reconstruir els seus propis orígens.