Agenda cap setmana 23 de març: art, fotografia i literatura

-‘Festival MOT de literatura’, tanca la seva cinquena edició aquest dissabte 24 de març sota el lema ‘Literatura encarnada’ amb propostes d’activitats com conferències, exposicions…

-‘Mujeres que transforman el mundo’, una trobada que reuneix a dones que han contribuït a transformar el seu entorn i han fet valuoses aportacions en l’àmbit social i cultural amb l’objectiu de difondre el seu treball i compromís i crear un espai de reflexió, debat i denúncia que s’obri a tota la societat. Fins aquest diumenge 25 de març a Segòvia.

-‘Arxiu Paco Gómez. L’instant poètic i l’imatge arquitectònica’, reuneix més de 150 imatges i altres materials com a revistes i publicacions. Francisco Gómez és considerat un dels fotògrafs més singulars dins del grup d’autors que a mitjan segle passat va renovar la fotografia espanyola. Es pot visitar fins al 17 de juny en Foto Colectania.

-‘Big Bang Data’ arriba a Boston, després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres, Singapur i Praga. Es pot visitar el Massachusetts Institute of Technology fins al 30 de març. Una exposició que reflexiona sobre com l’explosió de la informació està transformant el nostre món.

-‘Beehave’,una exposició que reflexiona sobre el paper de les abelles a través d’instal·lacions i obres d’artistes contemporanis. Es pot visitar en la Fundació Joan Miró de Barcelona.

-‘PhotoAlicante’, el festival internacional de fotografia proposa exposicions, intervencions urbanes, tallers, projeccions… en diferents punts de la ciutat d’Alacant. Fins al 2 d’abril.

-El Centro Niemeyer reuneix fins al 8 d’abril l’exposició més completa realitzada fins al moment sobre els dibuixos de Francis Bacon. Per primera vegada es mostren més 73 obres del pintor irlandès.

-‘L’eclosió de l’abstracció’ reuneix 150 obres de la Col·lecció de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins l’actualitat. Una exposició que es pot visitar fins el 16 de setembre.