Agenda cap de setmana 21 d’abril: fotollibres, poesia i art

Aquest cap de setmana us recomanem 6 plans culturals. A Galícia, es pot visitar l’exposició ‘Da árbore á cadeira’ en el Museu Centro Gaiás de la Cidade da Cultura en la qual es proposa un viatge emocional de la matèria al producte, de la fusta al mobiliari domèstic.

Coincidint amb el dia del llibre, Barcelona acull la vuitena edició d’ArtsLibris, la Fira Internacional de l’Edició Contemporània de Barcelona que se celebra fins al diumenge al centre d’art Arts Santa Mònica. La fira compta amb la presència de més de 70 expositors, 45 dels quals són catalans, altres 12 de diferents procedències de l’Estat espanyol i 17 editors internacionals de països com França, Itàlia, Mèxic, Alemanya o Argentina, entre uns altres.

A Caldetes d’Estrac, aquest cap de setmana se celebren els actes d’obertura de l’any Palau i Fabra. Nou anys després de la mort del poeta, la Fundació Palau organitza diferents activitats amb les quals es vol contribuir a donar a conèixer i estudiar la seva obra. Per a això, aquest cap de setmana s’organitzen diferents recitals de poesia.

A València, l’IVAM acull l’exposició ‘Perduts a la ciutat’ amb prop de 300 obres (pintura, esculturals, fotografies i vídeos d’artistes que reflecteixen vivències humanes en diferents ciutats del món.

Fun House, 1956. Richard Hamilton. IVAM

I finalment, a Barcelona us recomanem tres exposicions: dos a la Fundació Joan Miró on es pot veure la mostra ‘Autogestió’ en la qual es reflexiona sobre l’art contemporani i el concepte DIY (dot it yourself) i conèixer la instal·lació de l’artista Eva Fábregas ‘Imagina que ets un bloc de mantega que es desfà’; i la tercera, a la Fundació Foto Colectania ‘Fenomen Fotollibre’.

Cesare Pietroiusti
One hundred things that are
certainly not art [Cien cosas
que no son arte en absoluto],