Agenda cap de setmana 17 maig: propostes culturals

Aquestes són algunes de les propostes per a aquest cap de setmana:

-Últim cap de setmana per a visitar ‘Bartolomé Bermejo’ que acull el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Una exposició que reuneix obra de diversos museus del món i que mostra el treball d’un dels pintors més destacats del S.XV. Una de les obres que es pot veure és la ‘La Pietat Desplá’, restaurada gràcies a la col·laboració de la Fundació.

-Aquest dissabte 18 de maig el Palau de la Música acull ‘La bohème de Puccini en concierto’ amb l’Orquestra Simfònica del Vallès dins del cicle ‘Simfònics al Palau’.

-El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) acull l’exposició ‘Quàntica, una mostra que aporta les claus per a entendre els principis de la física quàntica, i ho fa a través del treball creatiu conjunt de científics i artistes. El projecte convida al públic a explorar els nous paradigmes de la ciència moderna, despertar la seva curiositat i valorar-los críticament. Es pot visitar fins al 24 de setembre.

-L’exposició ‘Laia Abril. On Abortion’ documental i conceptualitza els perills i danys causats a les dones per no poder accedir a l’avortament de forma legal, segura i gratuïta. El projecte de l’avortament agrupa més de mig centenar d’històries, un mapa conceptual de les repercussions de no tenir accés a l’avortament en el món amb la fotografia com a base. Es pot veure en la seu de la Fundació Foto Colectania fins al 9 de juny.

-L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acull ‘Tiempos Convulsos’, una exposició que reuneix obres d’artistes que han compartit la necessitat d’utilitzar les tècniques i les imatges de la cultura de masses i manipular la iconografia que produïen les societats industrials per a posar-les en qüestió. Es pot visitar fins al 20 d’abril de 2020.

-Fins al 26 de maig la Fundació Joan Miró acull la nova exposició temporal ‘Lina Bo Bardi dibuixa’, per a mostrar la relació que l’arquitecta va tenir amb el dibuix. La mostra reuneix dibuixos que es complementen amb imatges de la seva obra constructiva i de la seva activitat com a dissenyadora d’exposicions. Més que una eina de disseny, per a Lina Bo Bardi el dibuix era un mitjà expressiu primordial alimentat per un fort sentit de la curiositat i el dubte.

-‘Chapeau!’, una exposició que acull la Fundació Palau. De Casas i Picasso a Balenciaga i Pertegaz, dedicada als barrets i a tot allò que en un moment donat va representar, però sobretot una mirada estètica a un dels objectes d’indumentària més fascinant de la primera meitat del segle XX. Es pot visitar fins al 9 de juny.a per a visitar