Actualitat

Agenda cap de setmana 15 de desembre: música, teatre, art, història i fotografia

Per a aquest cap de setmana us proposem diferents propostes culturals relacionades amb la fotografia, l’art, la història, la música i el teatre.

-El festival Sampler Sèries, músiques de nova creació que impulsem des del seu inici, ofereix un nou concert aquest diumenge 17 de desembre a les 18h en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) a càrrec de Peter Evans. El trompetista i compositor nord-americà és un dels músics més sorprenents i talentosos del panorama internacional de la improvisació lliure.

-La Kompanyia Lliure puja a l’escenari del Teatre Lliure amb ‘Tres germanes’ d’Anton Chéjov, adaptació de Joan Oliver sota la direcció de Lluís Pasqual, ambientada en la Rússia rural en la qual les filles del general Prózorov són les protagonistes. Es podrà veure avui divendres, matí i el diumenge en 3 úniques funcions.

-Exposició de diorames en el Mercado tradicional Navideño de la Plaza Mayor de Madrid, es podrà visitar fins el 31 de desembre.

-Fins a l’11 de març de 2018, la Fundació Foto Colectania acull l’exposició ‘Total Records. Vinils i fotografia’, per mostrar una selecció de 250 portades de vinils que reflecteixen la relació entre la fotografia i la música. Robert Frank i els Rolling Stones, Annie Leibovitz i Cindy Lauper, Madonna, George Michael i Miguel Bosé entre uns altres, protagonitzen l’exposició.

-‘Guardians de pedra’, l’exposició itinerant impulsada pel MARQ fa parada a Concentaina (Alacant).Es tracta d’una mostra que ret homenatge als més de 230 castells i fortificacions de la província d’Alacant.

-‘L’eclosión de l’abstracció’ a l‘Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), una exposició que reuneix obres de caràcter abstracte des de la postguerra fins a l’actualitat.

-‘Espècies nàufragues’, de Irene de Andrés en Espai 13 de la Fundació Joan Miró, una exposició que formar part del cicle ‘La possibilitat d’una illa’. Es pot visitar fins al 7 de gener de 2018.

-‘Fernando Ortiz’, la Diòcesi de Màlaga acull aquesta exposició sobre l’artista amb l’objectiu de difondre la seva obra. La mostra està formada per escultures que es conserven a Màlaga (Palacio Episcopal, Catedral, esglésies, confraries penitencials i museus) amb altres procedents de ciutats com Alcaudete, Ceuta, Jaén, Jerez de la Frontera…