Agenda cultural cap de setmana 23 de novembre

DOCfield, el Festival de Fotografia Documental oferint 23 exposicions, fins el 9 de desembre, que proposen reflexionar sobre l’amor, a més d’activitats paral·leles com a visites guiades, projeccions audiovisuals, trobades amb autors, jornada DOCfield PRO per a professionals de la comunicació i del tercer sector i la V edició del premi de maquetes de fotollibres Dummy Award Fundació Banc Sabadell. Es pot consultar tota la programació fent clic aquí.

-137 imatges fan un repàs de l’actualitat a través de la mirada de fotoperiodistes. El Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid acull l’exposició de fotoperiodisme més prestigiosa del món, World Press Photo 2018. La foto guanyadora d’aquesta 61 edició és del fotògraf veneçolà Ronaldo Schemidt, autor de ‘Veneçuela crisi’ una fotografia d’un jove que fuig corrent embolicat en les flames provocades per un còctel molotov, en un disturbi a Caracas. Es pot visitar fins el 10 de desembre.

-L’exposició Art<35 de la Sala Parés de Barcelona, itinera a Madrid i fins el 26 de novembre es podrà visitar a la Sala de Exposiciones de la Facultad de Bellas Artes de la Universidad Complutense de Madrid. Es tracta d’una mostra que recull el treball de 10 joves artistes finalistes del concurs, que recolzem des de la Fundació Banc Sabadell, per fomentar i reconèixer el talent d’artistes menors de 35 anys i donar a conèixer els seus treballs.

-El Museo del Prado acull l’exposició ‘Bartolomé Bermejo’ fins al 27 de gener de 2019, una mostra que permet veure per primera vegada en tota la seva dimensió el virtuosisme tècnic i el suggestiu univers visual de Bartolomé Bermejo, un mestre d’origen cordovès que va desenvolupar la seva activitat professional als territoris de la Corona d’Aragó.

-Exposició ‘Estructures d’identitat’ és la nova exposició que acull Foto Colectania que pren el retrat com a protagonista i reflexiona sobre com els fotògrafs de diferents cultures i períodes ho han utilitzat per afirmar o enjudiciar els estereotips socials entorn de qüestions de gènere, classe social o nacionalitat.