‘Actitud, idees, il·lusió, reconeixement, empatia…’ T’expliquem el més destacat de ‘10×10 Innovación en Cultura’ de Pública19

Un any més, col·laborem amb Fundació Contemporània per a impulsar ‘10×10 Innovación en Cultura’,la plataforma de suport als gestors culturals més innovadors,  que s’emmarca en Pública19, celebrat el passat 31 de gener en el Círculo de Bellas Artes de Madrid.

La jornada va començar amb el tradicional ‘Cafè con’, que en aquesta ocasió va compartir la nostra directora, Sonia Mulero, al costat de vuit participants (alguns representants d’entitats i altres gestors culturals). Durant una hora van compartir impressions sobre el sector cultural. Per part seva, Sonia Mulero va explicar l’activitat de la nostra Fundació i posant en valor programes que impulsem com a ‘B-Value’ dirigit a entitats socials. Tots ells van mostrar el seu interès en qüestions com per exemple: com arribar a comunicar i fer conèixer sent una entitat petita, què és el que més valoren les entitats finançadores en projectes culturals o quin és el paper actual del gestor cultural.

Després del cafè, va ser el torn de presentar el documental ‘No puedo no hacerlo’,per a commemorar el desè aniversari de ‘10×10’. Després de visionar en primícia el curt, la comissària de ‘10×10’, Antonella Broglia va moderar una taula rodona en la qual va participar: Alberto Fesser, president de Fundación Contemporánea; Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell; Manuela Villa, responsable de programació de Matadero Madrid; i Borja Álvarez, subdirector General de Promoción de Industrias Culturales del Ministerio Educación, Cultura y Deporte. Moment en el qual tots ells van destacar el paper fonamental que representen els gestors culturals per a potenciar el sector i acostar la cultura a les persones, o la importància que s’uneixin els projectes entre ells per a aconseguir més impacte. Encara que un dels titulars que es van poder extreure va ser que ‘és clau el foment de la cultura per l’impacte social que té’.

I el moment més esperat va arribar a les 12:00h, quan els 10 finalistes van poder exposar davant un públic molt lliurat els seus projectes. En 5 minuts van mostrar el valor de les seves idees, la seva creativitat, però sobretot, el valor humà i impacte que tots ells oferien a la societat. Pots saber més sobre els 10 projectes fent clic aquí.
Des de la Fundació, premiem a 3 dels projectes finalistes::

La Regadera’, ‘Proyecto Barrios’ i ‘FART (Finding Art)’.

Però de manera improvisada, decidim donar-li l’oportunitat a un d’ells, FART, perquè pugessin al tren del talent de Imagine Express 2019 el pròxim 22 de febrer amb l’objectiu de fer més potent la seva proposta, desenvolupar-la amb experts i professionals del sector tecnològic i expandir-la a més ciutats. Amb el fermall final de poder exposar-lo en el Mobile World Congress de Barcelona.