9 exposicions per visitar! Art, fotografia, història, música i tecnologia

Des de la Fundació donem suport a la cultura per fomentar la seva difusió a través d’exposicions com les quals estan actualment obertes al públic a Alacant, Astúries, Barcelona, Boston, Galícia, Madrid, Màlaga, Praga i València.
-‘Big Bang Data’ explora a través de l’obra d’artistes, dissenyadors, innovadors i pensadors el fenomen de l’explosió de dades, de com està transformant el nostre dia a dia. Després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres, Singapur i Praga, ara fa parada a Boston fins al 30 de març de 2018 en MIT Museum.

-‘Espècies nàufragues de l’artista Irene d’Andrés forma part del cicle d’exposicions en Espai 13 de la Fundació Joan Miró. Reflexiona sobre les tensions entre el colonialisme i l’actual explotació turística, en el marc de les relacions poscoloniales. El projecte es teixeix a partir de les restes del San José, un galeón espanyol enfonsat fa més de 300 anys prop de les illes del Rosario a Colòmbia i descobert fa dos anys. En l’exposició es poden veure vídeos, fotografies, documents, textos, elements escultòrics i objectes oposats.

-‘L’eclosió de l’abstracció’ reuneix prop de 150 obres de la Col·lecció del IVAM amb l’objectiu d’analitzar les pràctiques artístiques de caràcter abstracte desenvolupades des de la postguerra fins a l’actualitat. Es pot visitar en l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM)fins al 16 de setembre de 2018.

-‘Guardians de pedra’ fa parada en Concentaina (Alacant), impulsada pel MARQ, es tracta d’una mostra que ret homenatge als més de 230 castells i fortificacions de la província d’Alacant. Es pot visitar fins al 15 de gener de 2018.

-‘Total Records. Vinils i fotografia’ mostra una selecció de 250 portades de vinils que reflecteixen la relació entre la fotografia i la música. Robert Frank i els Rolling Stones, AnnieLeibovitz i Cindy Lauper, Madonna, George Michael i Miguel Bosé entre uns altres, protagonitzen l’exposició. Es pot visitar a la seu de la Fundació Foto Colectania fins a l’11 de març de 2018.

-‘Francis Bacon. La cuestión del dibujo’ és l’exposició més completa realitzada fins al moment sobre els dibuixos de Francis Bacon. Per primera vegada es mostren més 73 obres del pintor irlandès, dibuixos al llapis, pastís i collage en ‘Francis Bacon. La qüestió del dibuix’ dividida en sis blocs temàtics: figures, papes, caps, crucifixiones, autoretrats i estudis, retrats i homenatges. Es pot visitar fins al 8 d’abril de 2018 al Centre Niemeyer d’Astúries.

-‘Fernando Ortiz’ reuneix nombroses peces d’aquest escultor del segle XVIII procedents de les diòcesis de Granada, Sevilla, Asidonia-Jerez, Còrdova, Cadis, Ceuta i Jaén, així com peces de la Catedral de Màlaga, del propi Palau Episcopal i de diferents esglésies. Es pot visitar fins al 14 de gener de 2018 en ArsMálaga Palacio Episcopal.

-‘Després de la fi del món’és una mostra que reflexiona sobre el present i el futur de la crisi climàtica. Basada en vuit instal·lacions immersives ideades per destacats creadors contemporanis, una base d’experimentació i acció participativa a l’espai públic de la ciutat de Barcelona, i el disseny i desplegament d’un ‘Ministeri del Futur’ que pensi la política del molt llarg termini, per investigar les condicions de desigualtat i temporalitat i les diferents magnituds en les quals es defineix la crisi. Es pot visitar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) fins al 29 d’abril de 2018.

-Exposició de diorames al Mercado tradicional Navideño de la Plaza Mayor de Madrid, es podrà visitar fins al 31 de desembre.