7 exposicions per visitar! Art contemporani, fotografia i tecnologia

World Press Photo 2017 Barcelona mostra el millor del fotoperiodisme a través de 143 imatges que mostren algunes de les notícies més destacades de l’any passat: la crisi migratòria, els conflictes polítics, la mobilitat humana i la influència de la tecnologia o l’impacte de l’ésser humà en el medi ambient. Es pot visitar fins al 5 de juny al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

-‘Fenòmen Fotollibre’ posa en valor la cultura visual contemporània a través del paper del fotollibre i de la fotografia impresa amb exemples de diverses èpoques, des de Ródchencko, William Klein i Robert Frank fins als realitzats per Laia Abril o Vivian Sassen. Es pot visitar fins al 25 de juny a la seu de la Fundació Foto Colectania a Barcelona.

-‘Da árbore á cadeira’ proposa un viatge emocional de la matèria al producte, de la fusta al mobiliari domèstic per reflexionar sobre la riquesa mediambiental dels boscos i la tradició a Galícia dels oficis vinculats a les arts de la fusta i al disseny contemporani del moble. Es pot visitar fins al 5 de novembre en el Museu Centro Gaiás de la Cidade dóna Cultura de Galícia.

-‘Perduts a la ciutat’ reuneix prop de 300 obres amb les quals s’ofereixen múltiples visions, diferents espais i vivències humanes que han confirmat la vida a les ciutats a l’últim segle. A través de la pintura, escultura, fotografia i vídeo, es mostra un recorregut per diverses ciutats de tot el món. Es pot visitar fins al 4 de juny en l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).

-‘Autogestió’ reflexiona sobre el do-it-yourself (DIY) en l’art contemporani a través de més de 60 obres, sobre l’evolució d’aquesta pràctica. L’exposició inclou pintura, escultura, dibuix, fotografia i vídeo, així com quatre instal·lacions i intervencions. Es pot visitar fins al 21 de maig en la Fundació Joan Miró a Barcelona.

-‘Big Bang Data’ explora a través de l’obra d’artistes, dissenyadors, innovadors i pensadors el fenomen de l’explosió de dades, de com està transformant el nostre dia a dia. Després del seu pas per Barcelona, Madrid, Buenos Aires, Londres i Singapur, ara fa parada a Praga fins al 14 d’agost en el DOX Centre d’Art Contemporani.

-‘Animals sagrats de l’Antic Egipte’ està dedicada a l’estret vincle que va unir el món animal i l’antiga civilització faraònica. Es pot visitar fins al 30 de setembre en el Museu Egipci de Barcelona.