45 dies, 300 joves, 200 voluntaris i 800 km… arrenca la Transpirenaica Social Solidària!

Durant 45 dies, 300 joves i 200 voluntaris corporatius i educadors socials recorreran a partir de matí 8 de juny 800 km pel Pirineu en la V edició de la Transpirenaica Social Solidària, un projecte de transformació socioeducativa en el qual s’aprofita la muntanya per brindar oportunitats als joves per millorar la seva projecció de futur. Es tracta d’una experiència que aconsegueix un impacte social en el qual es generen vivències i valors tan importants com són la superació, la companyonia i el lideratge.

La Transpirenaica Social Solidària és un projecte a la muntanya que fa servir els valors de l’esport com a eina de sensibilització, unió i cohesió social”, assegura Irene Zendrera, directora de la Transpirenaica.

El recorregut, que va des de Cap de Higuer (Euskadi) fins a Cap de Creus (Catalunya), se centra en un lema: ‘Un Món per la pau’. Amb aquesta experiència, joves, professionals, persones que acullen als participants i entitats, compartiran valors i realitats. La majoria dels joves i voluntaris participaran durant una setmana completa, uns altres caminaran durant dues, tres o quatre dies. D’aquesta forma, el grup anirà variant en nombre i composició al seu pas per les diferents comunitats fins a aconseguir la meta el proper 21 de juliol en el Cap de Creus.